محققان موسسه هالیفاکس بریتانیا با انتشار نتایج تحقیقات شان در مجله " بحران نوین " اعلام کردند کودکان عصر حاضر تا ۸۰ سالگی ۲۵ درصد اوقات فراغت شان را مقابل مانیتور‌ها و دستگاه‌های دیجیتال خواهند گذراند. این محققان هشدار داده‌اند در آینده نزدیک جهان مملو از معتادان دیجیتال خواهد شد.

معتاد دیجیتال، لقب جدید کودکان عصر جدید
سلامت نیوز: محققان موسسه هالیفاکس بریتانیا با انتشار نتایج تحقیقات شان در مجله " بحران نوین " اعلام کردند کودکان عصر حاضر تا ۸۰ سالگی ۲۵ درصد اوقات فراغت شان را مقابل مانیتور‌ها و دستگاه‌های دیجیتال خواهند گذراند. این محققان هشدار داده‌اند در آینده نزدیک جهان مملو از معتادان دیجیتال خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پیشگیری نوین ، محققان بریتانیایی تأکید کردند یک چهارم عمر کودکان فعلی بریتانیایی و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا مقابل مانیتور‌ها و دستگاه‌های دیجیتالی خواهد گذشت.

نکته قابل توجه این است که در تخمین این زمان، ساعت های کار در نظر گرفته نشده است که به معنای آن است که ۲۵درصد تنها برای اوقات فراغت محاسبه شده و اگر زمانی که فرد در ساعات کاری و تحصیل مقابل وسائل دیجیتال صرف می‌کند را به این عدد بیافزاییم این بازه زمانی بسیار بیشتر از یک چهارم عمر خواهد شد.

در این مطالعه مشخص شد ۴۵ درصد بریتانیایی‌ها برای ارتباط با همخانه‌ خود که چند قدم با او فاصله دارد از تلفن همراه، تبلت یا ایمیل استفاده می‌کنند. آن‌ها تخمین می‌زنند این رویه در سال‌های جوانی کودکان فعلی بسیار بیشتر خواهد شد.

نتایج این تحقیق هچنین این واقعیت را فاش کرد که کودکان عصر حاضر تا پایان ۷ سالگی، حداقل ۱ سال از عمرشان را مقابل مانیتور‌ها، تبلت‌ها، تلویزیون یا انواع بازی‌های کامپیوتری می‌گذرانند.

دکتر فردریک مگمن، روان‌شناس کودک و یکی از سرپرست‌های این تحقیق گفت:" عصر پیش رو، عصری مملو از معتادان به مانیتور‌ها و دیگر وسایل دیجیتال خواهد بود. زمان مکالمه‌های رو در رو برای کودکان امروز تا زمانی که هشتاد ساله شوند به شدت کاهش پیدا خواهد کرد و در مقابل زمانی که خیره به انواع مانیتور‌ها و صفحه‌های دیجیتال صرف می‌شود، افزایش چشمگیری خواهد داشت."

مگمن افزود:" اصلی ترین بحران عصر حاضر استفاده بیش از حد از وسایل دیجیتال و ابزار فن‌آوری است که تمام اقشار جامعه را گرفتار کرده است."

بنا بر آمار منتشر شده از سوی موسسه تحقیقات دیجیتال بریتانیا، به طور متوسط هر مرد ۴ هزار پوند و هر زن ۳ هزار پوند خرج خرید لپ ‌تاپ، تبلت، تلفن‌های هوشمند و ... کرده است. این در حالی است که دست‌کم ۲ نفر از هر ۱۰ نفر در این کشور تحت پوشش بیمه درمانی نیستند.

به گزارش یورو نیوز، پژوهشگران می‌گویند در حال حاضر ۲۵ درصد کاربران اینترنت عادت دارند بلافاصله پس از برخاستن از خواب در‌‌ تختخواب ایمیل، فیس‌بوک یا توئیتر شان را کنترل کنند. این رقم برای نسلی که اینک کودک هستند بیش از ۷۰ درصد افزایش خواهد یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha