سلامت نیوز:‌ زمانی که پزشکان به اشخاص مبتلا به سرطان اعلام می کنند که دیگر در بدن آنها سلول سرطانی وجود ندارد ، این حالت فقط بدان معناست که آزمایش ها ، دیگر قادر به ردیابی و پیدا کردن سلول های سرطانی نیستند ، زیرا تعداد سلول ها در حدی نیست که بتوان آنها را ردیابی کرد .

1. هر کس در بدن خود سلول های سرطانی زیادی دارد این سلول های سرطانی در آزمایش های استاندارد ، خود را نشان نمی دهند تا آن که به مقدار چند میلیارد سلول افزایش یابند .

زمانی که پزشکان به اشخاص مبتلا به سرطان اعلام می کنند که دیگر در بدن آنها سلول سرطانی وجود ندارد ، این حالت فقط بدان معناست که آزمایش ها ، دیگر قادر به ردیابی و پیدا کردن سلول های سرطانی نیستند ، زیرا تعداد سلول ها در حدی نیست که بتوان آنها را ردیابی کرد .

2. سلول های سرطانی در دوره زندگی هر انسان بین شش تا ده مرتبه پیدا می شود .

3. زمانی که سیستم ایمنی انسان قوی باشد ، سلول های سرطانی از بین می روند و از ایجاد تومور سرطانی جلوگیری می شود .

4. هنگامی که شخص به سرطان دچار می شود ، بدین معنا است که وی دارای کاستی های تغذیه ای شده است این کاستی ممکن است منشا ژنتیک ، محیطی ، غذایی و عواملی در شیوه زندگی داشته باشد .

5. برتری غلبه بر کاستی های تغذیه ای تغییر در رژیم غذایی شامل اضافه کردن بعضی مخلفات غذایی ، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند .

6. شیمی درمانی گرچه فورا باعث مسموم شدن سلول های سرطانی و توقف رشد آنها می شود اما در گذشته سلولهای سالم و زود رشد بدن در مغز استخوان و دیواره  روده ها و جاهای دیگر را نیز از بین می برد و در اعضایی چون کبد ، کلیه ها و قلب و ریه ها ضایعه ایجاد می کرد . ولی در حال حاضر با پیشرفتی که در صنعت داروسازی ایجاد شده . این روزها آسیب وارده به سلول های سالم بدن ، به مراتب کمتر شده است .

7. پرتو گیری نیز در عین حال که سلول های سرطانی را نابود می کند ، سلول های سالم را نیز می سوزاند . اما این روزها آسیب پرتو گیری نیز با پیشرفت تکنولوژی کمتر شده است .

8. یکی از راه های موثر مبارزه با سرطان ، غذا نرساندن به سلول های سرطانی است . نرسیدن مواد غذایی مورد نیاز سلول از افزایش و چند برابر شدن تعداد سلول ها جلوگیری می کند .

سلول های سرطانی از چه موادی تغذیه می کنند ؟


· قند تغذیه کننده سرطان است . با قطع مصرف قند یکی از عوامل مهم تامین غذا برای سلول های سرطانی قطع می شود . جانشین های مصنوعی قند زیان آور است . جانشین های طبیعی مانند عسل مانوکا یا ملاس ناشی از قند بهتر است . لیکن مقدار مصرف آن باید بسیار اندک باشد . نمک سفره دارای افزودنی شیمیایی است که رنگ آن را سفید کند . جانشین بهتر نمک سفره ، نمک حاصل از آب دریاست .

· شیر باعث می شود که بدن بخصوص در دستگاه گوارش ( معده و روده ها ) مخاط درست کند . سرطان از مخاط تغذیه می کند . با قطع مصرف شیر و جانشین کردن با شیر سویا ، سلول های سرطانی دچار کمبود تغذیه شده و از بین می روند .

· سلول های سرطانی در محیط اسیدی مقاوم و پایدار می شوند رژیم مبتنی بر گوشت قرمز اسیدی می شود . بهترین کار آن است که به جای گوشت قرمز و گوشت گاو ، ماهی و جوجه مصرف شود . گوشت قرمز محتوی آنتی بیوتیک های دامی ، هورمون های رشد و انگل است که تماما بخصوص برای اشخاص مبتلا به سرطان آسیب رسان است .

· رژیم با 80 درصد سبزی تازه و آب میوه و بنش ، دانه های نباتی ، آجیل ها و مقداری میوه بدن را در محیط قلیایی قرار می دهد از غذاهای پخته شده ، شامل بنشن ، حدود 20 درصد مواد قلیایی به بدن می رساند . آنزیم های زنده در آب سبزی های تازه به آسانی جذب می شوند و ظرف 15 دقیقه به سطح سلولی می رسند تا سلول های سالم را رشد کافی دهند و تقویت کننده . برای بدست آوردن آنزیم های زنده به منظور ساختن سلول های سالم بکوشید . آب سبزی های تازه ( مانند لوبیا سبز ) مصرف کنید و دو تا سه مرتبه در روز سبزی های خام بخورید . آنزیم ها در حرارت 104 درجه فارنهایت ( یا 40 درجه سانتیگراد ) از بین می رود .

· از خوردن قهوه ، چای و شکلات که دارای کافئین زیاد است بپرهیزد .

· چای سبز جانشین بهتر و دارای خواص ضد سرطان است . بهترین نوشیدنی آب است . برای جلوگیری از ورود توکسین های معروف ( مواد سمی ) و فلزات سنگین در آب های لوله کشی به بدن ، مصرف آب تصفیه شده یا فیلتر شده مناسب است . از خوردن آب های تقطیر شده بپرهیزید .

· هضم پروتئین گوشت قرمز سخت است و نیاز به مقداری زیادی آنزیم گوارشی دارد . گوشت هضم نشده که در روده ها باقی بماند فاسد می شود و مسمومیت ایجاد می کند .

· دیواره های سلول سرطانی دارای پوشش پروتئینی خشن است . با صرف نظر کردن از خوردن گوشت یا کمتر خوردن آن آنزیم بیشتری برای حمله به دیواره های پروتئینی سلول سرطان آزاد می شود و به بدن امکان می دهد که سلول های سرطانی را از بین ببرد .

· بعضی مکمل ها دستگاه ایمنی را بهبود می بخشند تا سلول های مبارزه کننده و کشنده ، خود بدن را برای از بین بردن سلول سرطانی تقویت کند . مکمل های دیگر نظیر ویتامین ها ، توان برنامه ریزی ، خلاصی یافتن از سلول های آسیب دیده ، غیر ضروری و غیر لازم را دارا  هستند.

·سرطان بیماری جسم و روان است . داشتن روحیه مثبت و پیکار جو به شخص مبارزه کننده با سرطان کمک می کند که به بقای خود ادامه دهد . خشم و کینه و تند خویی بدن را در برابر محیط پرتنش و ترشرویی قرار می دهد .

· سلول های سرطانی در محیط حاوی اکسیژن توان ماندن ندارند . ورزش روزانه و تنفس عمیق باعث می شود که اکسیژن به لایه های سلولی برسد . اکسیژن درمانی روش دیگری برای از بین بردن سلول های سرطانی است . بیاموزید که روحیه ای توام با عشق و بخشندگی داشته باشید . بیاموزید که همواره حالت آرامش و دلی آرام داشته باشید . ورزش کنید ، شاد و با نشاط باشید و از زندگی لذت ببرید .

منبع: فصلنامه دانستنی های سرطان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha