جمعه ۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۹
کد خبر: 79010
سلامت نیوز: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:اگر دندان های شما بدون هیچ دلیل مشخصی تغییر رنگ داده اند، به یک دندانپزشک مراجعه کنید تا علت آن را تشخیص دهد و درمان مناسب را توصیه کند.

مسعود اجلالی، متخصص دندانپزشکی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: بد رنگ شدن و تغییر رنگ دندان ها دلایل مختلفی دارد که از آن جمله می توان به مصرف مواد خوراکی و آشامیدنی همچون چای، قهوه و ... بیماری ها، داروها، عوامل محیطی، مصرف سیگار و ... اشاره کرد.

وی در ادامه افزود: استفاده از دارو در زمان بارداری سبب می شود تا کودکان رنگ دندانشان تغییر پیدا کنند، همچنین داروهایی که به صورت خوراکی و تزریقی از طریق خون وارد بدن می شود باعث تغییر رنگ دندان ها می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: جمع شدن رنگدانه های مواد غذایی، عدم رعایت بهداشت فردی، عدم تمیز کردن رنگدانه ها از جمله علل ایجاد بد رنگی دندان ها است.

 وی بیان اینکه خون مردگی داخل دندان در اثر ضربه و عفونت نیز می تواند باعث تغییر رنگ دندان ها شود.

 وی اظهار داشت: با ایجاد چند تغییر ساده در شیوه زندگی می توانید از بد رنگ شدن دندان ها جلوگیری کرد به طور مثال مسواک زدن منظم و پرهیز از مصرف مواد غذایی و نوشیدنی که  باعث تغییر رنگ و لکه دار شدن دندان ها می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha