عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه: این روزها معضلات تامین دارو، کمبود دارو و گرانی دارو آنقدر زیاد است که بیماران را با مشکلات زیادی روبرو کرده پس بنابراین با برگزاری یک یا دو جلسه نمی توان به این موضوع رسیدگی کرد.خاطرنشان کرد: متاسفانه مطالبات داروخانه ها از بیمه پرداخت نشده است از طرفی بیمه ها تخلف می کنند و همان مبلغی را که قبلا به بیمار می دادند پس از گرانی نیز همان مبلغ را ارائه می کنند.

آخرین مشکلات دارویی کشور بررسی شد/ تخلف بیمه ها در پوشش اقلام دارویی
سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه: این روزها معضلات تامین دارو، کمبود دارو و گرانی دارو آنقدر زیاد است که بیماران را با مشکلات زیادی روبرو کرده پس بنابراین با برگزاری یک یا دو جلسه نمی توان به این موضوع رسیدگی کرد.خاطرنشان کرد: متاسفانه مطالبات داروخانه ها از بیمه پرداخت نشده است از طرفی بیمه ها تخلف می کنند و همان مبلغی را که قبلا به بیمار می دادند پس از گرانی نیز همان مبلغ را ارائه می کنند.

احمد آریایی نژاد در گفت و گو با پانا، با اشاره به نتیجه جلسه کمیسیون بهداشت اظهار داشت: این جلسه به منظور بررسی آخرین وضعیت دارویی کشور با حضور مسئولان بود که ه مسئولانی از معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری، وزارت بهداشت و سازمان تأمین اجتماعی حضور داشتند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات دارویی در کشور خاطرنشان کرد: در مجموع کل مباحثی که مورد بحث و بررسی قرار گرفت درباره وضعیت دارو بود، البته قسمتی از توضیحات مسئولان درباره مشکلات دارو قانع کننده است. همانطور که می دانید وضعیت دارو و مشکلاتی که در پی آن وجود دارد به دلیل فشارهای داخلی و خارجی است که این امر باید به طور دائم رصد شود البته تعدادی از آن پیگیری شده و در حال برطرف شدن است.

وی با بیان اینکه وظیفه مسئولان مرتبط با بخش سلامت پیگیری و برطرف کردن مسایل است، تصریح کرد: در این راستا نباید بیماران را تحت فشار مشکلات دارویی قرار دهیم، اما هم اکنون بیماران ما با مشکلات زیادی مواجه هستند و این وظیفه مسئولان است که به طور شفاف مشکلات را مطرح و در جهت رفع آن بکوشند.

آریایی نژاد در ادامه با تأکید بر اینکه جلسات برگزار شده در رابطه با مشکلات دارویی به برگزاری یک جلسه ختم نمی شود، گفت: امروزه معضلات تامین دارو، کمبود دارو و گرانی دارو آنقدر زیاد است که بیماران را با مشکلات زیادی روبرو کرده پس بنابراین با برگزاری یک یا دو جلسه نمی توان به این موضوع رسیدگی کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به تخلف بیمه ها در پوشش اقلام دارویی تصریح کرد: متاسفانه مطالبات داروخانه ها از بیمه پرداخت نشده است از طرفی بیمه ها تخلف می کنند و همان مبلغی را که قبلا به بیمار می دادند پس از گرانی نیز همان مبلغ را ارائه می کنند. به طور مثال اگر دارویی صد تومان بوده و 70 تومان آن را بیمه پرداخت می کرده اگر همان دارو الان 200 تومان شده باشد و یا چند برابر باشد باز بیمه ها همان 70 تومان را به بیماران پرداخت می کنند. لذا بیمه ها باید پاسخگوی این موضوع باشند.

وی افزود: البته موضوع سازمان های بیمه گر نیز یکی از مواردی بود که مطرح شد ما پیگیر این موضوع هستیم تا به سرانجام برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha