جمعه ۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۶
کد خبر: 79025
سلامت نیوز: وزیر بهداشت، از ایجاد دوره های بازآموزی کوتاه مدت طب سنتی برای پزشکان عمومی در دانشگاههای علوم پزشکی کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر محمدحسن طریقت منفرد گفت: طب سنتی در کشور 100 سال مهجور بوده است و هنوز برخی از نقاط کشور به این طب مهم دسترسی ندارند که امیدواریم با راه اندازی این دوره ها و نیز ایجاد دانشکده های مستقل طب سنتی مردم بیش از پیش از نعمات طب بومی و مکمل ایرانی برخوردار شوند.

وی افزود: معتبرترین کشورهای دنیا در طب نوین نیز به اهمیت طب بومی و مکمل تاکید ورزیده اند و بر این اساس اولین دانشکده های طب سنتی در دولت نهم تاسیس شد.

وزیر بهداشت در خصوص توصیه های افطار و سحر در ماه مبارک رمضان گفت: معده سه بخش دارد، غذا، آب و هوا، بنابراین نباید با پرخوری وزن اضافی در بدن ایجاد کرد زیرا پیامبر گرامی اسلام فرموده اند: معده مرکز همه امراض و درست غذا خوردن دوای همه دردهاست.

طریقت منفرد با اشاره به فواید روزه در تنظیم متابولیسم بدن، اظهار داشت: دروعده افطار روزه را باید با آب ولرم باز کرد و دو ساعت بعد غذا خورد، در وعده سحر نیز کسانی که عادت به خواب دارند نباید معده خود را از غذای زیاد انباشته کنند. ضمن اینکه در فاصله افطار تا سحر نیز نباید زیاد تنقلات خورد.

وزیر بهداشت، جویدن زیاد غذا را موجب سلامت بدن دانست و گفت: جویدن اشتهای کاذب را رفع و مشکل اضافه وزن را کم می کند زیرا قبل از اینکه حجم زیادی غذا بخوریم به احساس سیری می رسیم و از پرخوری جلوگیری می شود.

وی از روزه داران خواست از نوشیدن آب ولرم به همراه عسل و افزودنی هایی مانند زنجبیل و دارچین که بسیاری از نیازهای بدن را برطرف می کند، در وعده سحر غافل نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha