سلامت نیوز: سازمان جهانی بهداشت (WHO) در آستانه «روز جهانی هپاتیت» دولت‌ها را ملزم به مبارزه با ویروس‌های پنجگانه هپاتیت بویژه هپاتیت نوع B و C کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در بیانیه این سازمان آمده است که این ویروس‌ها منجر به بروز عفونت‌های شدید کبدی می‌شوند و سالانه به طور متوسط جان 1.4 میلیون نفر را می‌گیرند.

هپاتیت می‌تواند موجب بروز بیماری‌های مزمن و ضعیف‌کننده قوای بدن نظیر سرطان کبد و سیروز کبدی شود. بعلاوه درمان این بیماری‌ها صدها میلیون نفر از مردم را در سراسر جهان با هزینه‌های سنگین مواجه می‌کند.

در این بیانیه آمده است: از بیماری هپاتیت به عنوان بیماری خاموش یاد می‌شود چراکه بسیاری از علایم آن تا زمانی که بیماری پیشرفت نکرده پنهان هستند و معمولان زمانی این علائم آشکار می‌شوند که دیگر آسیب جدی به کبد وارد شده است.

سازمان جهانی بهداشت همچنین امسال قصد دارد در آستانه روز جهانی هپاتیت برای نخستین بار آمارهای مرتبط با هپاتیت را در 126 کشور جهان منتشر کند.

در گزارش سازمان جهانی بهداشت راه‌های کنترل و مقابله با هپاتیت در کشورهای عضو WHO و میزان موفقیت آنها در کنترل و جلوگیری از انتقال این بیماری مهلک ذکر شده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان ملل متحد، شواهد نشان می‌دهد 37 درصد کشورها، سیاست‌های ملی برای مقابله با هپاتیت دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha