سلامت نیوز: یکی از بزرگترین پروژه‌های صنعت داروسازی کشور در اصفهان به دلیل تامین نشدن منابع مالی موردنیاز برای تکمیل و بهره‌برداری با خطر تعطیلی مواجه شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این مجتمع داروسازی در رحیم آباد اصفهان نزدیک به 18 ماه است که منتظر تامین شدن منابع مالی موردنیاز برای تکمیل و بهره‌برداری بوده اما تاکنون این منابع که چندان هم قابل توجه عنوان نمی‌شود، تامین نشده است.

ظرفیت این مجتمع دارویی بالغ بر دو میلیارد واحد دارویی در سال پیش‌بینی شده است که این ظرفیت یکی از بزرگترین ظرفیت‌های تولید حال حاضر یک واحد داروسازی در ایران به شمار می‌رود. ارزش سرمایه‌گذاری انجام شده در پروژه بالغ بر 700 میلیارد ریال برآورد می‌شود.

به گفته موسس و مجری پروژه این مجتمع داروسازی، تاخیر در بهره‌برداری از این پروژه تاکنون خسارت مالی و غیرمالی فراوانی در برداشته است. این وضعیت نه تنها سبب پراکندگی مدیران باتجربه و دلسوز و سرگردانی کارکنان و متخصصان این مجموعه شده، بلکه فرصت‌های غیرقابل برگشت و زیان‌های جبران ناپذیر سنگین بر جای گذاشته است.

به گفته وی عدم اقدام مناسب و سریع می‌تواند باعث نابودی و شکست این سرمایه‌گذاری عظیم انسانی و اقتصادی شود.

این پروژه بزرگ که شامل 12 خط تولید جداگانه و مستقل در زمینی به مساحت 150 هزار مترمربع (15 هکتار) و با زیربنایی معادل 55 هزار مترمربع می‌شود، همچنین دارای چهار میلیون و 500 هزار کیلووات ساعت برق منصوبه است و ایستگاه گاز آن به ظرفیت 2500 پوند، راه‌اندزای و منابع ذخیره آب به ظرفیت پنج میلیون لیتر احداث و در حال بهره برداری است.

با راه‌اندازی این پروژه دست کم برای 300 نفر شغل در منطقه ایجاد خواهد شد و برنامه‌ریزی شده تا بخش عمده‌ای از محصولات دارویی تولید این مجتمع به اروپا و آمریکا صادر شود. فناوری به کار رفته در ساخت این مجتمع و خطوط تولید آن به روز است اما این نگرانی وجود دارد که در صورت ادامه وضعیت بلاتکلیفی کنونی این فناوری‌ها به مرور قدیمی و فرسوده شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha