سلامت نیوز: معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از فعالیت هزار و 800 مرکز تحت پوشش بهزیستی برای خدمات به معلولان خبر داد.
 
یحیی سخنگویی در گفت و گو با پانا، با بیان این مطلب اظهار داشت: هزار و 800 مرکز تحت پوشش بهزیستی برای خدمات به معلولان در کشور فعالیت می کند که از این میان تعداد 720 مرکز شبانه روزی و مابقی نیز به صورت روزانه فعال هستند و در این مراکز 97 هزار نفر نگهداری و مراقبت می‌ شوند.
 
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی با بیان اینکه بیش از 2 میلیون و 500 هزار معلول کشور در سامانه بهزیستی ثبت شده اند، تصریح کرد: برخی خدمات مستمر و برخی نیز موردی به این معلولان ارائه می شود.
 
وی با بیان اینکه خدمات توانبخشی به سه بخش مراکز روزانه شبانه ‌روزی و توانمندسازی تقسیم می ‌شود، خاطرنشان کرد: هر یک از این خدمات به تجهیزات خاصی نیاز دارند اما تمرکز ما بر ارائه خدمات در منزل معلولان و هزینه های آن است. البته در حیطه توانبخشی به دنبال توانبخشی فعال هستیم و ارائه خدمات علمی به معلولان هستیم و این خدمات باید در مسیری باشد که معلول طبق تعریف توانبخشی به لحاظ جسمی و ذهنی به بالاترین درجه برسد و در این راستا موانع برای ورود معلولان به جامعه شناسی شده است.
 
سخنگویی در پاسخ به این سوال که افزایش مراکز خدماتی توانبخشی در دستور کار بهزیستی قرار دارد یا خیر، به پانا گفت: براساس برنامه ریزی هایی که انجام شده در سال جاری برنامه ای برای افزایش مراکز شبانه توانبخشی نداریم بلکه تمام تلاش ما این است که تسهیلات را برای نگهداری معلولان در منزل فراهم کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha