سلامت نیوز: کارشناس پیشگیری و کنترل بیماری های قلبی – عروقی وزارت بهداشت از طراحی برنامه آموزشی آشنایی با عوامل خطر بیماری های قلبی – عروقی ویژه کارمندان دولت خبر داد.

دکتر محمد مرادی phd آموزش و ارتقای سلامت در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به تغذیه نامناسب، فعالیت بدنی ناکافی و استعمال دخانیات به عنوان مهم ترین عوامل خطر بیماری های غیرواگیر و از جمله بیماری های قلبی – عروقی گفت: با توجه به ضریب اشغال تخت‌های CCU و همچنین افزایش استفاده از وسایل و تجهیزات قلبی – عروقی در کشور، بی تردید تنها راهکار حیاتی برای مقابله با این بیماری ها، مبحث "پیشگیری" است.

وی در این باره ادامه داد: علاوه بر اقدامات و برنامه ریزی های انجام شده برای عموم جامعه، برنامه و دوره آموزشی از سوی وزارت بهداشت ویژه کارمندان دولت طراحی شده است که در قالب سندی آموزشی شامل مولتی‌ مدیا و کتاب ارایه خواهد شد. افراد با گذراندن این دوره آموزشی از عوامل خطر بیماری‌های قلبی – عروقی آگاهی می یابند و به این ترتیب می توانند از بروز آن پیشگیری و کنترل کنند.

به گفته مرادی در این بسته آموزشی تمام عوامل خطر بیماری های قلبی – عروقی مطرح شده و برای آنها راهکار ارائه شده است. به عنوان مثال در تغذیه مناسب حتی در زمینه مهارت‌های آشپزی نیز صحبت شده است یا در بحث دیابت از آنجا که خودمراقبتی افراد بسیار مهم است، این موضوع در نظر گرفته شده است.

وی در این باره ادامه داد: راهکار آموزشی مهارت‌های زندگی و همچنین مدیریت استرس به عنوان یکی از عوامل خطر بیماری‌های قلبی – عروقی در قالب کارگاهی آموزشی در بسته آموزشی وزارت بهداشت وجود دارد تا بتوانیم با کنترل عوامل خطر، بیماری‌های قلبی – عروقی را کنترل کرده و ارتقای سلامت جامعه را داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha