سلامت نیوز:‌ رییس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع وزارت بهداشت از فرانشیز 30 درصدی برای بیماران در سطح یک برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع خبر داد.

دکتر مسعود صالحی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره سرانجام وضعیت دارو در برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع، گفت: در سطح اول مراجعه، داروهای مورد نیاز برای بیماران توسط پزشک خانواده تجویز می‌شود. داروهای تجویزی پزشک خانواده در سطح یک ارایه خدمات از فرانشیز 30 درصدی برخوردار خواهد بود.

وی در پاسخ به سئوالی درباره وضعیت داروهای تجویزی در سطح یک برنامه پزشک خانواده با توجه به کمبودها و مشکلات فعلی بازار دارویی کشور، گفت: در سطح یک برنامه پزشک خانواده درباره تجویز داروها مشکل حادی وجود ندارد؛ چرا که اکنون نیز کمبودها مربوط به برخی داروهای تخصصی و ویژه است.

رییس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع افزود: در سطح یک ارایه خدمات آنچه که پزشک خانواده در زمینه دارو تجویز می‌کند، مربوط به داروهای عمومی و داروهایی است که مصرف شان شایع‌تر است. این داروها تولید داخل بوده و از مشکلات کمتری برخوردارند.

صالحی همچنین در پاسخ به سئوالی درباره وضعیت بیماران خاص و صعب‌العلاج در برنامه پزشک خانواده و چگونگی ارجاع آنها به سطوح تخصصی مربوطه، گفت: شرایط برای مراجعه این بیماران به سطوح تخصصی مربوطه تسهیل شده است.

وی در این باره افزود: بیماران خاص و صعب‌العلاج برای هر بار مراجعه به پزشک متخصص خود، لازم نیست برگه ارجاع دریافت کنند. البته پس از مراجعه به متخصص مربوطه باید نتیجه را به پزشک خانواده اطلاع دهند تا موارد مربوطه در پرونده الکترونیک آنها ثبت شود.

رییس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در پایان، گفت: در مجموع در برنامه پزشک خانواده شرایط برای مراجعه بیماران خاص و صعب‌العلاج به تخصص مربوطه تسهیل شده است و مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha