سلامت نیوز: براساس نتایج مطالعات اخیر با توجه به افزایش موارد همزمانی عفونت های سل و اچ آی وی، کنترل بیماری سل بدون کنترل بیماری ایدز و عفونت اچ آی وی بسیار دشوار و در مواردی غیر ممکن است.
 احمد سراوانی، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران  افزود:یکی از مهمترین مشکلات و معضلات در خصوص سل، افزایش موارد همزمانی ابتلا به این بیماری و برخی دیگر از بیماری ها نظیر ایدز و برخی از بیماری های مزمن است.

وی با بیان اینکه ابتلای همزمان به عفونت های سل و اچ آی وی مشکلات زیادی به دنبال دارد ، تاکید کرد: افزایش موارد فعال شدن سل، افزایش طول مدت بیماری، بالا رفتن هزینه های درمان، کاهش، اثربخشی درمان و افزایش خطر مرگ ناشی از بیماری عفونت ایجاد شده، از جمله مشکلات مهم مرتبط با همزمانی بیماری های سل و ایدز است.

 سراوانی تصریح کرد: براساس نتایج مطالعات اخیر با توجه به افزایش موارد همزمانی عفونت های سل و اچ ای وی، کنترل بیماری سل بدون کنترل بیماری ایدز و عفونت اچ آی وی بسیار دشوار و در مواردی غیر ممکن است.

وی گفت: در حال حاضر حدود 15  میلیون نفر در جهان به بیماری سل مبتلا هستند که درصد قابل ملاحظه ای از این بیماران همزمان به عفونت اچ آی وی نیز دچار هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha