شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 79062
سلامت نیوز : سرپرست گروه پژوهشی تغییر اقلیم مرکز ملی اقلیم شناسی از مدل سازی تغییر اقلیم کشور خبر داد و گفت: بر اساس داده‌های به دست آمده است تا 90 سال آینده، میزان بارش کاهش و میزان دما افزایش می‌‌یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از حمایت ؛ ایمان بابائیان افزود: با استفاده از مدل‌های مختلف تغییر اقلیم اقدام به مدل‌سازی تغییرات اقلیم کشور تا سال 2100 کردیم که بر اساس آن دمای کشور، بارش، روان‌آب، میزان بارش برف و سایر متغیرها پیش‌بینی شد. داده‌هایی که از این مطالعات به دست آمد حاکی از آن است که 3 تا 5 درجه دمای هوا تا آن سال افزایش و 10 درصد بارش‌ها در کشور کاهش می‌یابد.وی کاهش میزان برف را به دلیل افزایش دما را از دیگر داده‌های به دست آمده از این مطالعات ذکر کرد و یادآور شد: یکی از منابع تأمین سفره‌های آب زیر زمینی بارش برف است و زمانی که میزان بارش برف کم شود منابع آب‌های زیر زمینی کم خواهد شد.

بابائیان یادآور شد: ایران با پشت سر گذاشتن دو دوره خشکسالی هواشناسی و کشاورزی وارد مرحله خشکسالی هیدرولوژی که موجب از بین رفتن سفره‌های آب زیرزمینی می‌شود، شده است. وی دلیل این تغییر اقلیم را افزایش دمای کره زمین دانست و گفت: افزایش دما هم باعث می‌شود سیستم‌های بارشی بر روی کشور ما کمتر نفوذ می‌کند از این رو با کاهش بارش مواجه می‌شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha