سلامت نیوز : تعطیلی بیمارستان‌های 32 تختخوابی در شهرستان‌های سرایان، سربیشه و درمیان در استان خراسان‌جنوبی یک روز بعد از افتتاح رسمی توسط معاون اول رئیس‌جمهور موجب گلایه مردم این شهرها شد. ایجاد بیمارستان از نیازهای ابتدایی هر مرکز جمعیتی است اما هم‌اکنون بسیاری از شهرستان‌های خراسان‌جنوبی از این امکانات کم‌بهره‌اند و مردم محروم منطقه مجبورند برای رسیدن به اولین بیمارستان کیلومترها راه طی کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان ؛ اگرچه شش سال انتظار مردم سرایان و شهرستان‌های مرزی سربیشه و درمیان در 31 تیرماه با اعلام خبر افتتاح رسمی سه بیمارستان در هریک از این شهرستان‌ها به پایان رسید اما انگار خوشحالی مردم تنها یک روز دوام داشت و امروز قفل و زنجیر بر در این بیمارستان‌ها زده شده است .اگرچه یک‌بار دیگر نیز این بیمارستان‌ها در سال 90 با حضور وزیر بهداشت وقت افتتاح شد اما پاسخ مسئولان این بود که آن روز ساختمان افتتاح شده و امروز تجهیز شده است .

با وجود پایان عمر هر دولت افتتاحیه‌های شتابزده و نیمه‌تمام سرعت بیشتری می‌یابد و اعتماد مردم را به نسبت دولت‌های بعدی تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و در این میان معلوم نیست این همه شتاب برای چیست؟ برای مردم یا برای دولت؟ نماینده مردم بیرجند در مجلس از تذکر نمایندگان استان به رئیس‌جمهور درخصوص تعطیلی بیمارستان‌های سربیشه سرایان و درمیان پس از افتتاح خبر داد. حجت‌الاسلام محمدباقر عبادی گفت: مهم‌ترین علت تعطیلی این بیمارستان‌ها عدم تامین اعتبار برای تامین نیروی انسانی و هزینه‌های نگهداری است.

وی اظهار کرد: نمایندگان استان خراسان‌جنوبی به رئیس‌جمهور تذکری نسبت به افتتاح سه بیمارستان «سربیشه»، «سرایان» و «درمیان» توسط معاون اول رئیس‌جمهور در تاریخ 31 تیرماه که به علت عدم تخصیص اعتبار لازم برای تامین نیروی انسانی در روز بعد تعطیل شده است، دادند. حجت‌الاسلام عبادی اظهار کرد: در این تذکر خواسته‌ایم رئیس‌جمهور پیگیری لازم را انجام دهد و دستورات لازم برای تامین اعتبار صادر شود.

نماینده مردم سرایان در مجلس هم در این زمینه می‌گوید: احداث بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان سرایان از مصوبات سفر اول دولت نهم به استان خراسان‌جنوبی بوده است که به‌رغم مشکلات بهداشتی و درمانی در منطقه، این پروژه هنوز به‌طور کامل در اختیار مردم قرار نگرفته است. محمدعلی عبدا...‌زاده تصریح کرد: پس از تکمیل و تجهیز بیمارستان 32 تختخوابی سرایان نیاز بود تا موارد هزینه‌ای و پرداخت دستمزد کادر درمانی در ردیف بودجه‌ای دولت قرار گیرد که این مهم در دستگاه‌های مرتبط پیگیری شده است.

غلامرضا حسین‌پور، فرماندار سربیشه با بیان اینکه شهرستان سربیشه شاه‌راه ترانزیتی کشور است و شاهد تصادفاتی در جاده‌های این شهرستان هستیم، عنوان کرد: با توجه به زیرساخت‌های کم درمانی در این شهرستان پاسخگویی به مجروحین تصادفات در توان این شهرستان نیست. حسین‌پور با اشاره به اینکه مردم این شهرستان به‌خصوص در روستا برای درمان با مشکلاتی مواجه هستند، ادامه داد: یک بیمار از بخش درح تا سربیشه برای درمان باید 120 کیلومتر مسافت را طی کند و اگر زمینه درمان وی در شهرستان مهیا نباشد مجبور به طی مسافت بیش از 180 کیلومتر به مرکز استان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha