شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۷
کد خبر: 79083
سلامت نیوز : تعدادی از محققان آمریکایی پس از ارزیابی داده های بیش از ۲هزار و ۵۰۰ فرد بالای ۵۰ سال دریافتند، بیماران مبتلا به دیابت نوع یک یا دو در معرض بیماری های دهان و دندان هستند. در این تحقیقات مشخص شد افراد مورد مطالعه، ۱۰ دندان خود را از دست داده اند و احتمال ابتلای آن ها به آبسه دندان نیز بالاست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ به گفته محققان نظریه های متعددی وجود دارد که ارتباط بین دیابت و پوسیدگی دندان را نشان می دهد. یک نظریه این است که بالا بودن قند خون در ارسال مواد مغذی و دفع ضایعات از بافت لثه اختلال به وجود می آورد و به مرور زمان، این امر منجر به بیماری لثه و در نتیجه از دست دادن دندان می شود. افرادی که بیماری خود را به خوبی کنترل نمی کنند دچار پوسیدگی دندان می شوند و افرادی که بیماری را کنترل می کنند احتمالا دچار بیماری لثه می شوند اما مبتلایان به دیابت برای پیش گیری باید چه اقدامی کنند؟

این افراد علاوه بر مسواک زدن روزانه و استفاده منظم از نخ دندان باید سالی ۴ بار نزد دندان پزشک بروند. به گفته متخصصان، بیماری لثه هنگامی شروع می شود که باکتری موجود در دندان با سفت شدن به جرم تبدیل می شود و تنها دندان پزشک است که می تواند این جرم را از روی دندان پاک کند. همچنین به این افراد توصیه می شود از مصرف خوراکی های شیرین بپرهیزند و از خوراکی هایی مانند سیب، کرفس و هویج استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha