شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۸
سلامت نیوز : معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از صدور کارت‌‌های هوشمند ویژه معلولان خبر داد و گفت: این کارت‌ها به‌زودی توزیع خواهد شد ضمن اینکه هزینه‌های پرستاری و نگهداری معلولان از سوی بهزیستی پرداخت می‌شود

یحیی سخنگویی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه شاخص‌های توانمند‌سازی ویژه معلولان از سوی بخش‌های مختلف سازمان بهزیستی تهیه و در اختیار ریاست سازمان بهزیستی کشور قرار گرفته است اظهار داشت: بنا داریم تا پایان ماه مبارک رمضان سند ملی توانمند‌سازی معلولان را نهایی کنیم.

وی تصریح کرد: در سند اشاره شده به موضوعات مختلفی از جمله اشتغال، مسکن و حمایت‌های اجتماعی از معلولان و مناسب‌سازی معابر و اماکن اشاره شده است ضمن اینکه سند ملی توانمند‌سازی معلولان پس از تدوین جهت اجرا به سایر بخش‌ها ابلاغ می‌شود.

سخنگویی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های سازمان بهزیستی در سال جاری تأمین لوازم کمک توانبخشی ویژه معلولان است که در این بخش نیز اعتبارات خوبی پیش‌بینی شده که رقم آن حدود 20 میلیارد تومان است.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور افزود: از 20 میلیارد تومان اشاره شده حدود 4 میلیارد تومان تا به امروز به استان‌های مختلف برای تامین لوازم توانبخشی توزیع شده است ضمن اینکه به زودی مبلغ یک میلیارد تومان برای معلولان ضایع نخاعی جهت تأمین مسایل کمک توانبخشی توزیع خواهد شد.

وی در ادامه در خصوص صدور کارت‌های جدید معلولیت گفت: این کارتها هوشمند بوده ضمن اینکه در کارت‌های جدید درصد معلولیت‌ها تغییر‌کرده است به طوری که شاید درصد معلولیت برخی از معلولان از شدید به متوسط کاهش پیدا کرده است ضمن اینکه پرداخت هزینه‌های پرستاری یکی از برنامه‌های بهزیستی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha