سلامت نیوز : وزیر بهداشت از عرضه داروهای گرانقیمت تزریقی سرطان به صورت فله در بیمارستانها و مرکز بزرگ درمان این بیماران برای جلوگیری از اسراف و حیف و میل این داروها خبر داد.

حسن طریقت منفرد در گفت و گو با فارس، افزود: علاوه بر اقداماتی که برای تأمین داروهای بیماران سرطانی و کاهش قیمت این داروها در وزارت بهداشت در حال انجام است،برنامه دیگری هم داریم که طی آن یکسری از داروهای گرانقیمت سرطانی را خودمان در مراکز دانشگاهی به بیماران تزریق کنیم.

وی توضیح داد: علت این کار این است که برخی از داروهای گرانقیمت این بیماران به صورت ویالهای مشخص مثلاً 500 میلی گرمی است در حالی که نیاز یک بیمار ممکن است 300 میلی گرم یا 600 میلی گرم برای هر بار تزریق باشد. در این صورت بخشی از دارو هدر می‌رود و برای مثلاً 100 میلی گرم دارو مجبوریم یک ویال دارویی 500 میلی گرمی را باز کنیم و بقیه‌اش را دور بریزیم.

وزیر بهداشت گفت:‌ در دنیا برای رفع این مشکل، این نوع داروهای گرانقیمت را به صورت فله در اختیار مراکز بزرگ که حجم مراجعه کنندگانش بالاست، قرار می‌دهند تا برای هر بیمار به اندازه نیازش دارو استفاده شود و دیگر حیف و میل دارو انجام نشود.

طریقت منفرد ادامه داد: ما این طرح را برای بیمارستانها و مراکز بزرگ شروع کرده‌ایم تا دیگر به خاطر ثابت بودن ویال دارویی،داروهای گرانقیمت حیف و میل نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha