سلامت نیوز :  نخستین اپراتور ارائه خدمات مجازی سلامت کشور رسما توسط بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ رونمایی از مجوز این اپراتور که نقش مهمی در ارتقاء سطح سلامت در مناطق محروم کشور خواهد داشت، با حضور مقام‌هایی از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، انجام شد.

بنیاد برکت در نظر دارد به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور در سه حوزه سلامت الکترونیک (E-Health)، دورا سلامت (T-Health) و سلامت همراه (M-Health) به مردم جامعه به ویژه مناطق محروم خدمات ارایه کند.

مجوز این اپراتوری از سوی شورایعالی فضای مجازی کشور به بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اهدا شد.

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از سال ۱۳۸۶ با تاسیس بنیاد برکت مسئولیت‌های اجتماعی را در دو حوزه توانمند سازی اقتصادی مناطق محروم کشور و ارتقای سلامت جامعه در دستور کار خود قرار داده است.

استفاده از فن آوری‌های نوین برای افزایش دسترسی آحاد جامعه به ویژه مردم مناطق محروم کشور به خدمات بهداشتی درمانی، یکی از تدابیر بنیاد برکت است.

توسعه خدمات سلامتی در مناطق کمتر توسعه یافته، از طریق اینترنت و فن آوری‌های سلامت الکترونیک یکی از زمینه‌های مدرن و رو به رشد در سطح دنیا است که مورد توجه بنیاد برکت قرار گرفته است.

با توجه به مشکلات روستاییان مناطق محروم برای دسترسی به خدمات مشاوره بهداشتی درمانی و خدمات پاراکلینیکی به دلیل بعد مسافت و مهیا نبودن امکانات، بنیاد برکت با بهره گیری از تلفن همراه و سایر سیستم‌های مخابراتی و الکترونیکی و پیشرفته قابل حمل، انجام امور مشاوره پزشکی و خدمات پاراکلینیکی را برای مردم مناطق محروم، تدارک دیده است.

متقاضیان دریافت خدمات مشاوره سلامتی بویژه روستاییان می‌توانند با مرکز پیش بینی شده بطور تلفنی ارتباط برقرارکرده و با مطرح کردن نگرانی‌های مربوط به سلامتی خود را مطرح و با کسب مشاوره از پزشکان متخصص حسب نیاز خود مشاوره‌های لازم را دریافت و ضمن رفع نگرانی‌ها مسیر صحیحی را برای پیگیری مشکل خود اتخاذ کنند.

برای تکمیل این فن آوری و انجام آزمایش‌های پاراکلینیکی، نوار قلب، فشار خون، سونوگرافی، تصویربرداری و... و انتقال اطلاعات مربوطه از طریق اینترنت به مرکز پزشکی، تجهیزاتی طراحی و ساخته شده است.

شرکت برکت تل وابسته به بنیاد برکت به عنوان بازوی فنی -اجرایی خدمات مجازی سلامت، عهده دار عملیاتی کردن اقدامات مذکور است. برکت تل با استفاده از فن آوری‌های نوین پاراکلینیکی خدمات سلامت را به اقصی نقاط کشور به خصوص مناطق محروم، گسترش داده و در همین حال نظام پایش و ارزشیابی فرایندهای سلامت را دنبال می‌کند.

ماموریت بنیاد برکت، تلاش برای وصول به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در تامین عدالت اجتماعی – محرومیت زدایی مناطق کمتر توسعه یافته و فراهم نمودن خدمات مطلوب در اینگونه مناطق است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha