سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اجرای برنامه پزشک خانواده با اهداف سیاسی است و صرفا می‌خواهند بگویند که ما در این دولت، برنامه پزشک خانواده را اجرا کردیم.

"حسن تامینی" در گفت‌وگو با ایلنا در مورد نحوه اجرای برنامه پزشک خانواده گفت: یک و نیم سال پیش وقتی در مجلس پیشین سخنگوی کمیسیون بودم و همچنین در این دوره از مجلس، زمانی که نایب رئیس کمیسیون بودم و چه اکنون که تنها عضو این کمیسیون هستم همیشه این سوال مطرح می‌شد که آیا بستر‌ها برای اجرای پزشک خانواده فراهم شده و اینکه آیا اعتبار اجرای آن تامین شده است؟

تامینی ادامه داد: اکنون خیلی از استان‌ها میلیون‌ها تومان برای اجرای برنامه پزشک خانواده هزینه کرده‌اند اما در‌‌ نهایت اجرای این برنامه در آنجا با شکست مواجه شده است.

وی با تاکید براینکه مسئولان وزارت بهداشت باید در ابتدا تکلیف خودشان را روشن کنند، افزود: اگر می‌خواهند برنامه پزشک خانواده را اجرا کنند باید بسترش را مهیا کنند که الان این طور نیست.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم واقعا در حوزه بهداشت و درمان موفق شویم تا از هزینه‌های اضافی جلوگیری و مردم را از سرگردانی در آوریم هیچ چاره‌ای جز اجرای برنامه پزشک خانواده نداریم.

تامینی تصریح کرد: چگونه می‌خواهند پول پزشکانی را که در گروه پزشکان خانواده قرار دارند، تامین کنند. به طور مثال یک پزشک خانواده با تشکیل پرونده برای بیماران تا ۹ میلیون ماهانه می‌تواند درآمد داشته باشد این در حالی است که می‌گویند اعتبارش هنوز تامین نشده است.

وی با تاکید براینکه دولت، مجلس، وزارت رفاه، وزارت بهداشت باید نسبت به اجرای برنامه پزشک خانواده کمک کنند، افزود: نیاز جامعه اکنون اجرای برنامه پزشک خانواده است اما متاسفانه این‌ها آمده‌اند و نسبت به این موضوع سیاسی کاری کرده‌اند.

تامینی تصریح کرد: مقطعی گفتند می‌خواهیم پزشک خانواده را اجرا کنیم بعد گفتند می‌خواهیم درچند استان پایلوت اجرا کنیم که به نظرم این‌ها شعارهای سیاسی بیش نبوده است به طوری که مشکلات به وجودآمده در این زمینه به سیستم بهداشت و درمان خیلی ضربه زده است.

وی ادامه داد: الان هم مسئولان وزارت بهداشت باز هم همین بحث را دارند یعنی می‌خواهند بگویند که چون ما در گذشته گفته‌ایم در دولت ما حتما برنامه پزشک خانواده اجرا می‌شود برای همین باید آن را اجرا کنیم.

به گفته تامینی باید تذکر بیشتری نسبت به اجرای برنامه پزشک خانواده داده شود تا مسئولان دقت بیشتری کنند.

وی در مورد اجرای طرح پزشک خانواده در تهران نیز گفت: نگرانی‌هایی در این باره وجود دارد و جای بحث دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha