سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود بودجه دانشگاه ‌های علوم پزشکی، گفت: کمبود اعتبار در دانشگاه های علوم پزشکی آنها را با بحران روبرو می‌کند.

عبدالرحمان رستمیان در گفت وگو با پانا، درباره موضوع کمبود اعتبار و بحران دانشگاه های علوم پزشکی، گفت: یکی از مهم ترین دغدغه‌ های حوزه سلامت، مشکلات دانشگاه ‌های علوم پزشکی کشور است، در سال گذشته و امسال هیچ بودجه‌ای برای حق جذب هیأت علمی در این دانشگاه ها پرداخت نشده است که به دلیل عدم پرداخت این بودجه به دانشگاه های علوم پزشکی، این دانشگاه ‌ها مجبور شده اند این پرداختی را از درآمدهای اختصاصی خود بپردازند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه نگرانی های مالی جدی در کلیه دانشگاه‌ های علوم پزشکی وجود دارد، ادامه داد: اگر موضوع بودجه دانشگاه ‌ها از طرف دولت برطرف نشود بحران جدی دانشگاه‌ های علوم پزشکی کشور را تهدید می ‌کند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به مشکلات بیمارستان های دانشگاه های علوم پزشکی، گفت: درآمد اختصاصی دانشگاه‌ های علوم پزشکی از درآمد بیمارستان ‌ها کسب می شود، از طرفی بیمارستان‌ های زیر مجموعه این دانشگاه ‌ها نیز در پی کمبود اعتبارات با مشکلاتی از قبیل تامین دارو مواجه هستند که از مسئولان دولتی این انتظار می رود که بتوانند بودجه دانشگاه‌ های علوم پزشکی را تامین کنند.

وی با بیان اینکه بی توجهی به مشکلات بیمارستان ‌های زیر مجموعه این دانشگاه ها این دانشگاه ها را با بحران روبرو می کند، تأکید کرد: اگر وزارت بهداشت نسبت به این مهم تصمیمی جدی اتخاذ نکند در اولین گام، سلامتی بیماران به خطر می‌ افتد که در این شرایط وضعیت حوزه سلامت از قبل هم بدتر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha