یکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۲
کد خبر: 79145

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت شیوع ویروس خطرناک چشمی در تهران و شهرستان‌ها راتکذیب کرد.

شیوع ویروس خطرناک چشمی در کشور تکذیب شد
سلامت نیوز : رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت شیوع ویروس خطرناک چشمی در تهران و شهرستان‌ها راتکذیب کرد.

محمدمهدی گویا در گفتگو با ایلنا درمورد بیماری ویروسی چشمی از نوع «آدنو ویروس» گفت: این ویروس تنها باعث عفونت چشمی نمی‌شود بلکه انواع و اقسام مختلفی دارد.

وی بابیان اینکه «آدنو ویروس» باعث بیماری‌های گوارشی، تنفسی هم می‌شود، افزود: این بیماری از طریق تنفسی باعث بیماری تنفسی و از طریق خوردن آب و غذای آلوده باعث بیماری گوارشی می‌شود.

گویا شناکردن در آب آلوده را ازعوامل ابتلا به این بیماری دانست و افزود: ‌ باید از شناکردن در آب‌هایی که از سلامت آن اطمینانی وجودندارد همانند آب برکه‌ها خودداری کرد.

وی در مورد فراگیر شدن بیماری ویروسی چشمیدر سطح استان‌ها و شهرستان‌ها گفت: اصلا همچین چیزی نیست و این بیماری در فصل خودش همیشه فراگیر می‌شود و علت خاصی ندارد و رعایت بهداشت فردی تنها راه پیشگیری از این بیماری است.

گویا در پاسخ به این سوال که میزان ابتلا به بیماری ویروسی چشمی درچه اندازه است، افزود: ادنو ویروس غیرعادی نیست و معمولا در بعضی از سال‌ها مواردش بیشتر دیده می‌شود. و از آنجایی که جز بیماری‌های خفیف محسوب می‌شود آمار و ارقام مبتلایان به آن را ثبت نمی‌کنیم.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: این بیماری معمولا درمان خاصی ندارد و فقط باید مراقب رعایت بهداشت فردی بود.

وی با اشاره به اینکه این بیماری معمولا درمان خاصی ندارد و خود به خود خوب می‌شود، افزود: جای نگرانی نیست زیرا بیماری کشنده‌ای نیست و اکثریت قریب به اتفاق موارد آن بدون هیچ عارضه‌ای خوب می‌شود.

وی تاکیدکرد: اما فرد به جای هر کاری باید به چشم پزشک مراجعه کند تا او در موردش تصمیم بگیرد و از مصرف هرگونه دارو و قطره‌های چشمی بدون اطلاع پزشک خودداری شود.گویا درواکنش به این ادعا که ویروس از دیگر کشور‌ها وارد ایران شده است، افزود: چنین چیزی صحت ندارد و این ویروس در همه جای دنیا وجود دارد.

مرکز تحقیقات اپتیک و لنز ایران به دنبال شیوعی نوعی بیماری ویروسی خطرناک چشمی در تهران و شهرستان‌ها هشدار داد: از آنجا که مراقبت‌های بهداشتی تا حد زیادی می‌تواند از ابتلا به این ویروس جلوگیری کند، ضروری است، هموطنان مراقبت‌های بهداشتی را در این زمینه به شدت افزایش دهند.

مرکز تحقیقات اپتیک و لنز ایران نسبت به شیوع نوعی بیماری ویروسی خطرناک چشمی در تهران و شهرستان‌ها هشدار داده است.به گفته پرویز زرین بخش رئیس مرکز این بیماری در تهران و شهرستان‌ها فراگیر شده تا جایی که در برخی خانواده‌ها، ‌ تمامی اعضای خانواده به آن دچار شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha