یکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۶
کد خبر: 79162
سلامت نیوز : معاون دریایی سازمان حفاظت از محیط زیست درخصوص آب شیرین کن ها گفت: مصرف بالای انرژی، ایجاد آلودگی هوا و انتشار گازهای گلخانه ای را از تاثیرات آب شیرین كن ها در محیط زیست است که مشکلات زیادی را به همراه دارد.

عبدالرضا کرباسی در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: با بیان اینکه در ایران 150 دستگاه آب شیرین کن وجود دارد، تصریح کرد: در کشورمان 150 دستگاه آب شیرین کن وجود دارد اما این دستگاه ها کوچک هستند البته آب شیرین کن های موجود در ایران یک درصد از کل آب شیرین کن های دنیا را تشکیل می دهد. در سراسر دنیا 19 هزار آب شیرین کن وجود دارد.
 
وی درخصوص افزایش سهم آب شیرین کن ها نیز گفت: سهم آب شیرین کن ها فقط به دلیل کم بودن سهم مان نباید صورت بگیرد بلکه باید در تنگنای تامین آب باشد، برای نمونه اگر ما در دریای عمان آب شیرین کن بگذاریم از لحاظ زیست محیطی بلامانع است، اما در دریای خزر باید تدابیر بیشتری را در نظر گرفت به همین دلیل ما می گوییم نصب آب شیرین کن در خزر باید به عنوان آخرین اقدام باشد که متاسفانه به آن توجه نمی شود.
 
این مقام مسئول با اشاره به سهم کشورهای حاشیه خزر در آلودگی این دریاچه افزود: می توان گفت در سال 138.400 تن آلودگی نفتی وارد خزر می شود.
 
وی ادامه داد: در اطراف خزر حدود 14 میلیون نفر زندگی می کنند و در ایران هفت میلیون نفر در اطراف این دریاچه زندگی می کنند که سهم ایران در آلودگی دریای خزر ۱۲ درصد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha