یکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۴
کد خبر: 79164
سلامت نیوز : همین حالا که در حال خواندن این مطلب هستید میکروب ها در مناطق زیادی از منزل شما کمین کرده و آماده اند هر لحظه به سلامتی شما حمله کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ اما نگران نباشید با به کارگیری این مطلب می توانید در جنگ با میکروب ها پیروز شوید.

تمیز کردن ماشین لباسشویی

آیا فکر می کنید ماشین لباسشویی همیشه تمیز است؟

ولی باید گفت وقتی لباس های کثیف خود را در ماشین لباسشویی می گذارید، میکروب ها نیز وارد آن می شوند.برای تمیز کردن ماشین لباسشویی و از بین بردن میکروب ها، هفته ای یک بار در بالاترین درجه حرارت با سفید کننده، آن را بشویید و با پارچه ای آن را خشک کنید.

اتاق نشیمن را استریلیزه کنید

میکروب ها روی وسایلی که خیلی دست می زنید مثل تلفن، میز و صندلی و کنترل تلویزیون وجود دارند.این وسایل را با دستمال مرطوب ضدعفونی کنید.گرد و خاک صفحه تلویزیون را به آرامی با یک دستمال مرطوب پاک کنید.زمین و فرش را هر چند روز یک بار جارو بکشید و لکه های خوراکی ها را تمیز کنید تا میکروب ها در فرش و مبلمان رشد نکنند.

تمیز کردن نرده ها و دستگیره ها

میکروب ها به سرعت روی دستگیره های در و کمد، نرده ها، شیرهای آب و پریز برق پخش می شوند.یک بار در هفته با دستمال ضدعفونی کننده ، این وسایل را تمیز کنید.اگر فردی از خانواده بیمار است و یا مهمان بیماری دارید، این تمیز کردن را بیشتر از یک بار در هفته انجام دهید.

میز کارتان را گردگیری کنید

صفحه کلید و ماوس رایانه، میز کار و تلفن، محلی برای رشد میکروب ها هستند، به خصوص اگر افراد دیگری غیر از شما از این وسایل استفاده کنند.گاهی صفحه کلیدتان را تکان دهید و بعد با دستمال، آن را ضدعفونی کنید و یا دکمه های کیبورد رایانه را جدا کنید و بشویید.نمایشگر رایانه را با پارچه مرطوب تمیز کنید.

تمیز کردن سینک آشپزخانه

سینک آشپزخانه بعد از حمام، دومین محل رشد میکروب هاست.

اسکاچ ظرفشویی، یکی از مهم ترین محل های تجمع میکروب هاست.لذا بعد از هر بار ظرف شستن، سینک ظرفشویی را نیز کاملا با اسکاچ و مایع ظرفشویی بشویید.سپس اسکاچ را نیز کاملا بشویید تا روغن و کثیفی در آن نماند و در جایی قرار دهید تا کاملا خشک شود. اسکاچ خیس و روغنی محل مناسبی برای رشد سریع میکروب هاست.برای خشک شدن اسکاچ از جااسکاچی که روی دیوار یا آب چکان وصل می شود استفاده کنید.

تمیز کردن سطح آشپزخانه

بعد از آماده کردن غذا، سطوح آشپزخانه مثل روی کابینت و میز را تمیز کنید.اول، سطوح را با آب گرم و صابون بشویید تا روغن ها و آلودگی ها تمیز شوند.بعد، یک فنجان ماده سفید کننده را در سه لیتر آب حل و با آن، سطوح را استریلیزه کنید.در آخر، اجازه دهید تا سطوح خشک شوند.کیف پول، لپ تاپ، تلفن، پاکت نامه و یا هر چیز دیگری را که مربوط به آشپزخانه نیست روی سطوح آشپزخانه نگذارید.

برق انداختن حمام

دو قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را با دو قاشق غذاخوری آمونیاک و یک چهارم آب گرم مخلوط کنید و زمین و دیوار حمام را با آن بشویید.از این مخلوط می توانید برای تمیز کردن شیردستشویی، سینک و دوش نیز استفاده کنید.سپس با آب آن را بشویید.خمیر جوش شیرین در از بین بردن لکه های سینک و یا شیر دستشویی مفید است.در حمام را بعد از دوش گرفتن باز بگذارید تا خشک و از رشد قارچ در آنجا جلوگیری شود، زیرا قارچ ها در محیط مرطوب و تاریک به خوبی رشد می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha