یکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۵
کد خبر: 79165
سلامت نیوز : مصرف بعضی از گیاهان دارویی به رفع برخی مشکلات جسمی کمک می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ در این مطلب ، کارشناسان روش هایی را به شما پیشنهاد می کنند که عوارض کمتری دارد.

فعالیت هورمون ها را با مصرف چای نعناع متعادل کنید

برای خانم هایی که از عوارض مشکلات هورمونی از جمله آکنه رنج می برند، چای نعناع مفید است. این دمنوش، حاوی خاصیت ضدآندروژنی است. مصرف چای نعناع در روز، میزان تولید هورمون های مردانه را در بدن کاهش می دهد.

سردرد را با لیموترش آرام کنید

بوی لیمو برای رفع سردرد موثر است؛ حتی خنکی این میوه می تواند سردرد را تسکین دهد. کافی است یک عدد لیمو را نصف کنید و روی پیشانی یا قسمتی از سر که درد می کند ، بمالید.

تب یونجه را با مصرف عسل درمان کنید

تب یونجه برای بسیاری از افراد یک مشکل دائمی محسوب می شود. اگر می خواهید بدون استفاده از داروی آنتی هیستامین با آن مقابله کنید عسل طبیعی مصرف کنید. گرده زنبور موجود در عسل، بدن را در برابر تب یونجه مقاوم می کند.

سیستم ایمنی را با خاک تقویت کنید

اغلب ما از ترس بیمار شدن، از باکتری و خاک فاصله می گیریم. اگر چه رعایت بهداشت لازم است اما کمی کثیفی می تواند برای بدن مفید باشد. نتایج بررسی ها نشان می دهد، قرار گرفتن در معرض باکتری موجود در خاک می تواند سیستم ایمنی بدن را بالا ببرد و افسردگی را برطرف کند. پس با باغبانی و پیاده روی در جنگل سلامت خود را تضمین کنید.

برای احساس سرحالی ، چراغ خواب را خاموش کنید

اغلب ما گاهی دچار بدخلقی می شویم. بهترین راه حل برای مقابله با این حالت، خوابیدن در اتاق تاریک است. نتایج بررسی ها نشان می دهد، چراغ خواب مانع از تولید ملاتونین می شود. ملاتونین، هورمون تنظیم کننده خلق و خو است که فقط در تاریکی تولید می شود . پس قبل از خواب پرده ها را بکشید، چراغ ها و تلویزیون را خاموش کنید.

از گلودرد و سردرد با واقع بینی و راستگویی پیشگیری کنید

تمجیدهای بی اساس از ظاهر، لباس و... فرد که استرس ایجاد می کند، می تواند برای سلامت مضر باشد. با خودداری از این نوع تمجیدها و پرهیز از مبالغه در تعریف بی مورد از دیگران ، استرس، اضطراب، سردرد و گلودرد را کاهش دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha