یکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۵
سلامت نیوز : کارشناس ارشد بالینی مهارت‌های زندگی گفت: باوری که در شب‌های قدر به دلیل نوشته شدن سرنوشت وجود دارد و فرد با این آگاهی و حضور قلب در مراسم شرکت می‌کند باعث می‌شود تا بر افکار و اعمال خود دقت نظر بیشتری داشته باشد.

علی‌اصغر اصغر‌نژاد در گفت‌وگو با فارس، در مورد تأثیر انجام عبادات در شب‌های قدر بر سلامت روان گفت: عبادت کردن در جمع و به صورت گروهی تأثیرات معنوی بیشتری بر روی افراد می‌گذارد.

وی ادامه داد: اینکه فرد معتقد باشد با انجام این اعمال در شب‌های قدر بهترین سرنوشت را رقم می‌زند تأثیر مثبتی بر روح و روان خود برجای می‌گذارد.

اصغر‌نژاد گفت: باوری که در شب‌های قدر به دلیل نوشته شدن مقدرات در سال‌های بعدی زندگی وجود دارد و فرد با آگاهی و حضور قلب بیشتری در این مراسم شرکت می‌کند باعث می‌شود تا بر افکار و اعمال خود دقت نظر بیشتری داشته باشد.

این کارشناس ارشد بالینی مهارت‌های زندگی تصریح کرد: فردی که دعا می‌خواند روابط اجتماعی خود را در چارچوب سالم‌تری شکل می‌دهد، طرح زندگی سالم به زندگی انسان بخشیده می شود و این طرح معنوی بر رفتار و ذهنیت وی اثر می‌گذارد. همچنین مرور و تکرار ذکر دعا، تأثیر را بیشتر می‌کند.

وی گفت: به طور کلی طبق آمارهای موجود در ایام ماه مبارک رمضان آمار جرم و بزهکاری کاهش می‌یابد و این کاهش جرم و تغییر روابط کاملاً بین مردم مشهود است.

وی ادامه داد: تأثیر مستقیمی که شب‌های قدر بر روان افراد می‌گذارد این است که احساس کنترل بیشتری نسبت به رفتار خود و محیط افراد خواهند داشت.

کارشناس ارشد بالینی مهارت‌های زندگی ادامه داد: کنترل تکانی موضوعی است که در این ایام به شدت در رفتار افراد دیده می‌شود و با شاخص‌های سلامت روانی مانند کنترل خشم، کاهش افسردگی و غیره ارتباط مستقیم دارد.به این معنی که فرد می تواند تکانهای روحی خود را کنترل کند.

اصغر‌نژاد گفت: این افراد به دلیل کنترل در امیال خود می‌توانند مدیریت خوبی در رفتار خود داشته با قانون کمتر درگیر شوند و با به تأخیر انداختن خواسته‌هایشان و مهار کردن آنها می‌توانند فرد سالم‌تر و موفق‌تری باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha