سلامت نیوز : سرپرست دبیرخانه هیئت جذب اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت با اشاره به کمبود 5 هزار عضو هیئت علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی تیپ ۲ و کم برخوردار مانند ایلام، ارومیه و گناباد با کمبود شدید هیئت علمی مواجهند.

عباس مسجدی در گفت و گو با فارس گفت: با وجود اینکه جذب بیش از 4 هزار عضو هیئت علمی را در برنامه کار خود قرار داده‌ایم اما با کمبود 5 هزار عضو هیئت علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مواجهیم.

وی ادامه داد: این کمبودها بیشتر در دانشگاههای علوم پزشکی تیپ 2 و کم برخوردار وجود دارد و باید هرچه سریعتر نیاز حداقلی این دانشگاهها را با جذب اعضای هیئت علمی برطرف کنیم.

سرپرست دبیرخانه هیئت مرکزی جذب اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت گفت: دانشگاههای علوم پزشکی که در استانهای محروم و کم برخوردار وجود دارند مانند دانشگاه علوم پزشکی ایلام،ارومیه و گناباد که طی 10 سال گذشته شکل گرفته اند نیاز شدیدی به هیئت علمی دارند.

مسجدی تصریح کرد: این دانشگاهها برای روند رو به رشدی که دارند حداقل انتظار دارند تا اعضای هیئت علمی داشته باشند چرا که تا زمانی که این افراد جذب نشوند پذیرش دانشجو امکانپذیر نیست و دانشجوی بومی نمی توانند تربیت کنند، در نتیجه در رشته مورد نیاز همیشه کمبود وجود دارد.

مسجدی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار موجود در وزارت بهداشت حدود 17 هزار عضو هیئت علمی در 50 دانشگاه علوم پزشکی کشور مورد نیاز است که در حال حاضر 12 هزار و 500 نفر موجود است و به 5 هزار نفر دیگر نیاز داریم.

وی در مورد بازنشستگی اعضای هیئت علمی دانشگاههای علوم پزشکی گفت: آمار بازنشستگان در اعضای هیئت علمی قابل توجه نیست و با توجه به کمبودهای موجود در نظام بهداشت و درمان،این سیستم استقبالی از بازنشستگی اساتید نمی کند.

وی افزود: همچنین اعضای هیئت علمی که از دانشگاههای علوم پزشکی بازنشسته می شوند پس از 30 سال افراد باتجربه ای هستند که نظام سلامت تمایلی به بازنشستگی این افراد ندارد.

سرپرست دبیرخانه هیئت مرکزی جذب اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت افزود: این افراد نیاز حداقلی دانشگاهها هستند و با وجود تنزل حجم فعالیتشان،اما همچنان از این افراد بهره می گیریم.این درحالی است که دانشگاهها در شرایط فعلی هم با کمبود اعضای هیئت علمی مواجهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha