سلامت نیوز : یک روانپزشک گفت: مسائل تربیتی در بروز بیماری وسواس تاثیری ندارد ولی باعث شکل‌گیری شخصیت‌های وسواس می‌شود اما ویژگی‌های ارثی در بیماری روانی به وسواس منجر می‌شود.

دکتر فربد فدائی در گفت‌وگو با (ایسنا)، عنوان کرد: رفتار والدین در تربیت و اصول رفتاری کودک در بروز این نوع شخصیت در افراد نقش زیادی دارد چرا که به طور طبیعی والدین در تربیت کودک خود نقش مستقیمی دارند.

وی ادامه داد:‌ افراد دارای شخصیت‌های وسواسی برای تصمیم‌گیری‌های مهم زندگی خود مانند گزینش رشته تحصیلی، ازدواج، تصمیم برای بچه‌دار شدن و ... سرگردان‌ هستند و مرتب زمان آن را به تعویق می‌اندازند چون قادر نیستند به جزئیات توجه کنند و بر اساس آن به تصمیم خود اعتماد داشته باشند.

عضو هیات مدیره انجمن علمی روانپزشکان ایران، به رویکرد این افراد در زندگی اشاره کرد و گفت: این افراد همیشه به این فکر می‌کنند که در آینده رویدادی غیرقابل پیش‌بینی رخ خواهد داد و بهتر است منابع خود را برای آن روز ذخیره کنند.

وی افزود: افرادی که همیشه در سطح پایین تر از توان مالی خود زندگی می‌کنند و با وجود امکان مالی مناسب، از آن استفاده نمی‌کنند در وضعیت نامناسب زندگی می‌کنند.

فدائی در مورد نشانه‌های شخصیت‌های وسواس، اظهار کرد: این افراد علاقه مند به احتکار و انبار کردن هستند و هیچ تمایلی به دور انداختن لوازم کهنه و بدون استفاده ندارند تا حدی که ممکن است لوازم چند سال قبل خود را نگهداری و از یک لباس با طرح یکسان پنج یا بیشتر خریداری کنند.

این روانپزشک درمان‌های دارویی و رفتاری را دو روش اصلی برای درمان بیماری وسواس عنوان کرد و افزود: در اختلال شخصیتی وسواس رفتار درمانی تاثیر بیشتری دارد چرا که داروها تاثیر شیمیایی دارند و مربوط به درمان بیماری روانی وسواس می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha