سلامت نیوز : رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از واریز مابه‌التفاوت قیمت دارو با حساب بیمه‌ شدگان تامین اجتماعی طی امروز و فردا خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر حسن ابوالقاسمی در حاشیه مراسم افتتاح مجتمع تولید نیمه صنعتی (پایلوت پلنت) در انیستیتو تحقیقات تغذیه‌ای کشور، درباره زمان واریز مابه‌التفاوت قیمت دارو به حساب بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، گفت: شماره حساب‌ها از طریق وزارت بهداشت در اختیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قرار گرفته است. همچنین روز گذشته اعتبار مربوطه از سوی وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی داده شد و در مجموع طی امروز و فردا مبالغ مربوطه به حساب بیمه‌شدگان تامین اجتماعی واریز می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در فاز اول مابه‌التفاوت قیمت داروی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود و پس از آن، این یارانه دارویی به حساب سایر بیمه‌شدگان نیز واریز خواهد شد.

وی ادامه داد: انیستیتو تحقیقات تغذیه‌ای کشور از گذشته نیازمند پایلوت پلنت بود تا غذا را در مقیاسی کوچک تولید کرده و کیفیت و امنیت غذا را کنترل کند و به این ترتیب مصرف مواد غذایی سالم ترویج شود.

ابوالقاسمی، ترویج مصرف مواد غذایی سالم را از وظایف دانشجویان عنوان کرد و گفت: با توجه به تاکید دین اسلام، نیاز است که در سطح ملی به مبحث غذای حلال و پاکیزه پرداخته شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ابراز امیدواری کرد که جامعه علمی و نخبگان کشور به صورت عملیاتی به موضوع غذای حلال و سالم ورود کنند.

وی افزود: با تغذیه سالم، بار ناشی از بیماری‌ها کاسته می‌شود، چرا که بسیاری از بیماری‌ها به علت نوع تغذیه ایجاد می‌شوند و این موضوع رسالتی است که بر دوش دانشگاهیان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha