سلامت نیوز : یک متخصص آسم و آلرژی گفت: مطالعات انجام شده در بین بیماران مبتلا به آسم نشان داده است که تعداد بستری‌های بیمارستانی و پارامترهای تست تنفسی در طول ماه رمضان تفاوت واضحی با سایر ایام سال ندارند.

دکتر لیدا عطارد در گفت وگو با ایسنا ، اظهار داشت: در جریان روزه‌داری دریافت مواد غذایی در طول روز کاهش یافته و بدن به جای گلوکز از ذخیره گلیکوژن در کبد و در مراحل بعدی از ذخایر چربی برای تامین انرژی استفاده می‌کند و در این مدت میزان چربی LDL ( چربی بد خون)، کاهش و میزان HDL (چربی مفید خون) در خون افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه مطالعات نشان داده شده که روزه‌داری اثرات مثبتی روی وضعیت التهابی بدن می‌گذارد، گفت: به عنوان مثال میزان IL6 و هموسیستئین کاهش می‌یابد. همچنین مطالعات انسانی و مطالعات انجام شده روی موش‌ها نشان داده است که محدودیت دریافت مواد غذایی البته تا حدی که منجر به سوء تغذیه نشود باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان می‌شود.

دکنر عطارد همچنین افزود: روزه‌داری باعث کاهش ابتلا به بیماری‌هایی مانند بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت و مقاومت به انسولین، سکته‌های مغزی‌، بیماری‌های خودایمنی، پارکینسون و آلزایمر شده و به طور کلی باعث کند شدن روند پیری می شود.

این متخصص آسم و آلرژی ادامه داد: مطالعات انجام شده در بین بیماران مبتلا به آسم نشان داده است که تعداد بستری‌های بیمارستانی و پارامترهای تست‌های تنفسی در طول ماه رمضان تفاوت واضحی با سایر ایام سال ندارند البته در یک مطالعه تغییرات گذرا در جریان روزه داری و تداوم بهبودی در بعضی از پارامترهای تست تنفسی بعد از ماه مبارک رمضان گزارش شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha