یکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۴
کد خبر: 79206

سلامت نیوز : در فصل تابستان که کودکان بیشتر به فعالیت‌ و بازی‌ در بیرون از خانه، پارک‌ها و زمین‌های بازی مشغول هستند بیشتر در معرض خطر ضربه خوردن و شکستگی دندان‌ها قرار می‌گیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ «استفن میشل»، دندانپزشک کودکان دانشگاه آلاباما در «بیرمنگام» در این رابطه می‌گوید: در طول فصل تابستان که کودکان اوقات فراغت بیشتری دارند، سوانح متعددی از جمله برخورد فیزیکی با همسالان یا زمین خوردن، آنان را تهدید می‌کند و این قبیل حوادث احتمال شکستگی دندان‌های کودکان را افزایش می‌دهد.

این دندانپزشک همچنین تاکید کرد: زمانی که کودک دچار چنین حوادثی می‌شود ابتدا لازم است مطمئن شویم ضربه‌ای به سر او وارد نشده باشد. در صورتی که متوجه شدیم کودک احساس گیجی دارد یا حادثه را به خوبی به یاد نمی‌آورد مراجعه به پزشک ضروری است.

همچنین در صورتی که دندان‌های کودک دچار شکستگی شده باشند، مراجعه به دندانپزشک در اولین فرصت ضرورت دارد. علاوه بر این در صورت خونریزی دندان، خطر بیشتری کودک را تهدید می‌کند.

همچنین در صورتی که دندان از جای خود بیرون آمده است سعی کنید پیش از مراجعه به دندانپزشک آن را در محل خود قرار دهید اما اگر موفق به انجام این کار نشدید، آن را داخل ظرف حاوی شیر بگذارید به این ترتیب بافت دندان تا زمان رساندن کودک به مطب دندانپزشکی سالم می‌ماند. علاوه بر این از لمس ریشه دندان خودداری کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha