سلامت نیوز : محققان علوم پزشکی در دانشگاه راش آمریکا اعلام کردند، کاهش ناگهانی در میزان هورمون تستوسترون ممکن است به بروز بیماری پارکینسون بیانجامد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا ؛ بررسی محققان دانشگاه راش نشان می دهد موش های آزمایشگاهی که دچار کاهش ناگهانی هورمون جنسی مردانه یا تستوسترون می شوند به بیماری شبیه پارکینسون مبتلا می شوند.

دکرت کالیپادا پاهان و همکارانش می گویند ما دریافته ایم که کاهش ناگهانی در سطوح خونی این هورمون، به ایجاد بیماری شبه پارکینسون در موش های آزمایشگاهی می انجامد و بر این اساس ، می توان گفت با تجویز مکمل های حاوی تستوسترون، می توان احتمال وقوع بیماری پارکینسون را کاهش داد.

دکتر پاهان می گویند میزان هورمون یاد شده در سال های میانی دهه چهارم زندگی ، حداکثر است ولی در صورت بروز استرس یا وقایع ناگهانی ، ممکن است سطوح آن به شدت کاهش بیابد.

محققان می گویند این یافته به درک بهتر از بیماری پارکینسون و یافتن روش های درمانی جدید آن ، کمک می کند.

به گزارش پایگاه خبری یورک الرت در اینترنت، بیماری پارکینسون اولین بار توسط دانشمند بریتانیایی دکترجیمز پارکینسون (James Parkinson) توصیف شد او نام این بیماری را فلج‌لرزان نامید که امروزه آن را تحت عنوان بیماری پارکینسون می‌شناسند.

بیماری پارکینسون یک بیماری دستگاه عصبی مرکزی در بزرگسالان مسن تر که مشخصه آن سفتی عضلانی پیشرونده تدریجی ، لرزش و از دست رفتن مهارت های حرکتی است .
این اختلال هنگام رخ می دهد که نواحی خاصی از مغز توانایی خود در تولید دوپامین (یکی از ناقلین عصبی در مغز) را از دست می دهند.

بعد از آلزایمر، پارکینسون شایع‌ترین بیماری مخرب اعصاب به حساب می‌آید پارکینسون بیماری مزمن و پیشرونده‌ای است که در آن سلولهای ترشح‌کننده دوپامین در جسم سیاه در مغز می‌میرند و در فقدان دوپامین حرکات بدن نامنظم می شود.

پارکینسون بر اساس دو علامت یا بیشتر از چهار علامت اصلی بیماری مشخص می شود.

ارتعاش و لرزش دست و پا در حالت استراحت ، کندی حرکات ، سختی و خشک شدن دست و پا و بدن و نداشتن تعادل این چهار علامت اصلی را تشکیل می‌دهند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha