دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۶
کد خبر: 79258
سلامت نیوز : تحقیقات اخیر محققان دانشگاه فلوریدا و واشنگتن نشان می‌دهد كه تلخ بودن داروها، مهم‌ترین چالش در مصرف دارو توسط كودكان است. به‌رغم پیشرفت‌های دارویی، هنوز هم طعم و بوی داروها یكی از مهم‌ترین عواملی است كه افراد و به خصوص كودكان از مصرف آن اجتناب می‌كنند. شاخص مصرف منظم دارو، در داروهای بدبو و تلخ به میزان قابل توجهی پایین است و این امر سلامت افراد جامعه را تهدید می‌كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان ؛ طبق آخرین آمارگیری انجام شده در آمریكا، بیش ار هفتاد درصد افراد هیچ تمایلی به استفاده از داروهای اثربخشی كه تلخ هستند ندارند. محققان دانشگاه فلوریدا و واشنگتن برای حل این مشكل، برخی فاكتورهای بیولوژیكی را مورد بررسی دقیق قرار داده‌اند تا درك صحیحی از مكانیسم ایجاد طعم تلخ در دهان بدست آورند. در ادامه این تحقیقات آمده است كه بروز تلخی در دهان، یك واكنش طبیعی دفاعی در مقابل مواد مضر وارد شده در دهان است زیرا اكثر سموم تلخ مزه هستند.

حس چشایی كودكان نسبت به تلخی بسیار بیشتر از بزرگسالان است و طبیعی است كه امكان خوردن شربت‌های تلخ و انواع كپسول برای آنان وجود ندارد. در این تحقیق واكنش حس چشایی كودكان و نقاط مختلف زبان به طوركامل بررسی شده است و چند فاكتور اساسی در این زمینه استخراج شده است. مرحله بعدی، استفاده داروسازان از این اطلاعات برای تولید فرمولاسیون جدید دارویی است كه با همان اثربخشی، طعم بهتری داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha