سلامت نیوز : حسین برزگر اظهار کرد: شیرخشک در داروخانه‌های خوزستان در حال توزیع است و شهروندان نگران کمبود شیر خشک در استان نباشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: کمبود مقطعی شیر خشک همواره در سطح کشور وجود داشته است و این موضوع منحصر به استان خوزستان نبوده و معاونت غذا و دارو با پیگیری های لازم نسبت به تدارک و توزیع این فرآورده به صورت یکسان در سطح داروخانه‌های استان اقدام می کند.

مدیر نظارت بر دارو و مخدر دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: از جمله اقدامات و برنامه ریزی‌هایی که برای تدارک شیر خشک در این معاونت انجام می‌شود شامل استفاده از آمار مستند سازمان ثبت احوال در رابطه با موالید سالانه در استان به تفکیک هر منطقه است، که مطابق با آن، شرکت‌های توزیع و پخش شیر خشک، تحت نظارت این معاونت نسبت به توزیع این فرآورده در هر منطقه اقدام می‌کنند.

برزگر با بیان اینکه سهمیه شیر استان نیز اضافه شده است، عنوان کرد: در برخی مواقع این کمبود مقطعی در بعضی نقاط استان، به دلایلی بروز می‌کند که هیچ گونه ارتباطی با روند تدارک و توزیع این فراورده نداشته و بیشتر به جنبه‌های دیگری مربوط می‌شود که به عنوان نمونه، نگرانی که برخی والدین با دریافت اخبار مبنی بر کمبود شیر خشک در داروخانه‌ها که در برخی سایت‌ها به صورت کذب منتشر می‌شود پیدا می‌کنند، آنها را تحریک و ترغیب کرده تا با هجوم به داروخانه‌ها نسبت به خرید عمده و خارج از نیاز روزانه اقدام، و روند عادی توزیع با چالش مواجه شده و  برخی افراد نیز برای تهیه شیرخشک با مشکل مواجه شوند.

مدیر نظارت بر دارو و مخدر دانشگاه علوم پزشکی اهواز در ادامه خاطرنشان کرد: برای اثبات این ادعا مواردی موجود است که اینگونه خریداران، پس از فروکش کردن نگرانی و توجه به تاریخ مصرف آن، خواستار مرجوع نمودن شیر خشک خریداری شده هستند که به لحاظ ممنوعیت قانونی و برای حفظ سلامت نوزادان شیرخوار، داروخانه‌ها از تحویل مجدد فرآورده خودداری می کنند.

وی بیان کرد: خوشبختانه در حال حاضر مشکلات کمبود مقطعی شیر خشک در خوزستان برطرف شده است اما انتظار می‌رود مطبوعات و رسانه‌ها نیز در فرهنگ سازی در این مقوله اهتمام بیشتری نشان دهند، چون همانطور که می‌دانیم رسانه‌ها تأثیرگذارترین رکن بر رفتارهای اجتماعی افراد هستند.

وی در پایان گفت: توصیه می‌شود با عنایت به مستندات دینی و علمی در خصوص مصرف شیر مادر و تکلیفی که درباره سبک زندگی اسلامی- ایرانی بر عهده همه گذاشته شده است، در ترویج آن بیشتر بکوشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha