دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۹
کد خبر: 79276

سلامت نیوز : معاون بهداشتی وزیر بهداشت درباره زمان کامل شدن خانه‌های بهداشت کشور و برگزاری جشن تکمیل شبکه، گفت: کشور از جمعیت پویایی برخوردار است و به همین دلیل نمی‌توان روزی را مشخص کرد که نیاز به خانه‌های بهداشت، پایگاه‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی تمام شود. بنابراین به کار بردن واژه "تکمیل خانه‌های بهداشتی" واژه‌ای غلط است.

دکتر فاطمه رخشانی در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: در حال حاضر 18 هزار خانه بهداشت با 32 هزار بهورز در حال ارائه خدمات بهداشتی در کشور هستند و حدود 781 خانه بهداشت دیگر لازم است تا پوشش خدمات بهداشتی در کشور کامل شود.

وی افزود: از طرف دیگر تعدادی از خانه‌های بهداشتی که اکنون در حال ارائه خدمات هستند، خانه‌های بهداشت استیجاری بوده که ترجیح می‌دهیم ملکی شوند. همچنین از آنجا که خانه‌های بهداشت با بیش از 30 سال قدمت را نیز داریم، مسلما همواره و تا ابد در حال ساخت و ساز خانه‌های بهداشت خواهیم بود.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت در این باره ادامه داد: به این ترتیب نمی‌توان یک روزی را مشخص کرد که نیاز به خانه‌های بهداشتی، پایگاه‌ها و مراکز بهداشتی درمانی روستایی و شهری تمام شود.

وی افزود: اما در عین حال برخی خانه‌های بهداشت که جمعیت روستایشان کاملا تخلیه می‌شود، ممکن است برداریم و جای دیگری که جمعیت در حال شکل‌گیری است، خانه‌ بهداشت احداث کنیم. در مجموع اگر بگوییم یک روز این روند تمام می‌شود، اشتباه است.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: اصل مورد نظر ما نیز دسترسی عادلانه افراد به خدمات اولیه بهداشتی است. به همین دلیل ممکن است در جایی وقفه زمانی نیاز باشد که خانه بهداشت احداث کنیم و در جای دیگر ممکن است نیاز باشد مرکز بهداشتی درمانی روستایی یا پایگاه یا مرکز شهری احداث کنیم. در مجموع در مورد تمام این موارد اکنون کمبود داریم و امیدواریم که به حد قابل قبول برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha