سلامت نیوز :  بیمارستان‌های ایالات متحده گزارش دادند طی دهه گذشته تاکنون روزانه حدود 34 کودک آمریکایی به علت خفگی غذایی به بیمارستان‌های این کشور مراجعه می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ محققان از آب‌نبات به عنوان عامل اصلی خفگی کودکان یاد می کنند؛ ضمن اینکه بنابر آمارخفگی توسط سوسیس هات‌داگ، آجیل و تخمه کودکان بسیاری را به بیمارستان می‌کشاند.

دکتر گری اسمیت که این تحقیق را در بیمارستان ملی کودکان واقع در«کلمبوس» ایالت اوهایو انجام داده است، ضمن زیاد خواندن این رقم، گفت: اگرچه این آمار کودکانی که توسط پزشکان اولیه بلافاصله از خفگی نجات می‌یابند و موفق به خارج کردن غذا از گلو می‌شوند را شامل نمی‌شود وگرنه این رقم بسیار بالاتر خواهد بود.

آمارها حاکی از سالانه 12 هزار و 435 مورد خفگی غذایی در میان کودکان 14 سال و کمتر در آمریکا است. ضمن اینکه در این آمار، سالانه 57 مورد خفگی منجر به مرگ را که توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در ایالات متحده اعلام می‌شود گنجانده نشده است. محققان دریافتند کودکان یک سال و پایین‌تر 38 درصد از مراجعان فوریت‌های پزشکی را در مواجهه با خفگی غذایی تشکیل می‌دهند که بسیاری از آنها بر اثر پریدن شیر خشک یا شیر مادر به گلو دچار خفگی می‌شوند. بنابر آمار 10 درصد از کودکان به دنبال خفگی غذایی نیاز به بستری پیدا می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha