سلامت نیوز : یک کارشناس تغذیه در یزد خطاب به نوجوانان روزه دار توصیه کرد: از خوردن تنقلات فراوان در فاصله افطار تا سحر خودداری کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ ناهید برخورداری گفت: خوردن میوه در هنگام سحر علاوه بر رفع مشکل یبوست، باعث مقاومت بیشتر در برابر تشنگی می شود.

وی مصرف یک لیوان شیر در هنگام افطار و سحر و مصرف یک پیاله ماست در موقع شام و سحر را به کودکان و نوجوانان روزه دار توصیه کرد و افزود: هر چند بخش عمده انرژی دانش آموزان در زمان روزه داری باید از گروه غذایی نان و غلات تامین شود اما مصرف مواد پروتئینی مانند انواع گوشتها خصوصا گوشت سفید، ماهی، تخم مرغ و لبنیات برای آنها ضروری است.

وی به نوجوانان توصیه کرد: حداقل در ساعات روزه داری از فعالیت های سنگین ورزشی که موجب تشنگی آنان می شود و نیازهای غذایی آن ها را به شدت افزایش می دهد، خودداری کنند.

برخورداری متذکر شد: این افراد باید غذای افطاری که می تواند مجموعه ای از صبحانه و شام با اندکی تغییر و کاهش حجم باشد، به آرامی اما در یک وعده میل کنند.

این کارشناس تغذیه عنوان کرد: نوجوانان روزه دار از خوردن تنقلات فراوان در فاصله افطار تا سحر خودداری کنند تا معده آن ها به هنگام صرف سحری به طور کامل خالی و آماده غذای سحر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha