دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۸
کد خبر: 79299
سلامت نیوز : مدیر گروه جراحی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در ابتدا که عمل پیوند کبد را شروع کردیم انجام عمل ۱۲ تا ۱۶ ساعت طول می‌کشید اما امروز زمان متوسط عمل پیوند کبد بین ۵ تا ۶ ساعت است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ عباس ربانی در نشست خبری که امروز در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، گفت: اولین پیوند کبد سال ۱۳۷۸ در بیمارستان امام خمینی انجام شد که اگر چه عمل پیوند موفق بود اما بیمارفوت کرد.

وی تصریح کرد: ‌ اولین عمل پیوند موفق کبد سال ۱۳۸۰ انجام شد که با گذشت ۱۲ سال از انجام این عمل، آن فرد همچنان به زندگی خود ادامه می‌دهد.

ربانی پیوند کبد را مشکل‌ترین پیوند عنوان کرد و افزود: انجام عمل پیوند کبد در یک مرکز درمانی نشان دهنده توانمندی علمی آن مرکز است.

وی تصریح کرد: در ابتدا که عمل پیوند کبد را شروع کردیم انجام عمل ۱۲ تا ۱۶ ساعت طول می‌کشید اما امروز زمان متوسط عمل پیوند کبد بین ۵ تا ۶ ساعت است که این نشان دهنده عملکرد خوب کار تیمی و انسجام آن‌ها است.

ربانی با بیان اینکه انجام عمل پیوند کبد به زمینه سازی فرهنگی نیاز داشت، افزود: ‌ زیرا مردم باید قبول می‌کردند که فردی که دچار مرگ مغزی شده است شانسی برای بازگشت به حیات ندارد و امروز این فرهنگ جا افتاده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha