دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۰
سلامت نیوز : جلال غفارزاده، مدیر داخلی بیمارستان حضرت رسول(ص) در گفت‌و‌گو با برنا، درباره این بیمارستان و مشکلاتی که با آن روبه‌رو هستند، گفت: همان‌گونه که می‌دانید بیمارستان حضرت رسول دارای یک مجتمع  با 3 بیمارستان در یک محدوده است و بالغ بر 700 تخت دارد. بنای نخست این بیمارستان نزدیک به 50 سال پیش ساخته شده و ساختار آن قدیمی و نیازمند بازسازی است.

غفارزاده افزود: این بیمارستان دارای تجهیزات بسیار زیادی بوده و همه سرویس‌های پزشکی مانند سونوگرافی، رادیولوژی، اکولوژی و... را دارا است که همین موضوع سبب شلوغی بیش از اندازه این بیمارستان شده و همین موضوع آرامش بیماران را با مشکل روبه‌رو کرده. 

مدیر داخلی بیمارستان حضرت رسول با بیان این‌که عرصه و فضای بیمارستان محدود است، اظهار کرد: بیمارستان نیازمند فضای کافی در زمان بحران، فضای پارکینگ و مانند این‌هاست.

وی دلیل کم بودن فضای بیمارستان را اشغال زمین وقفی این بیمارستان از سوی همسایه‌ها عنوان کرد و توضیح داد: بیمارستان حضرت رسول (ص) بیمارستانی موقوفه است كه در سال 1343 مرحوم مهدی باتمانقلیچ، زمین كنونی با مساحتی حدود 25 هزار متر مربع را به منظور ارائه خدمات درمانی با نام بیمارستان حضرت رسول وقف كرده است. اما در طی زمان، مردم و دولت این فضا را اشغال کردند که همینک تبدیل به خانه، بازار، فضای سبز و خیابان شده.

غفارزاده ضمن غیرقانونی دانستن این کار، گفت: بیمارستان نیاز به بازسازی دارد و ما در حال شناسایی این زمین‌ها و بازگرداندن آن به بیمارستان هستیم چرا که برای بهسازی نیاز به زمین و فضا داریم.

مسوول بسیج جامعه پزشکی تهران از دیگر مشکلات این بیمارستان را نداشتن مجموعه‌ای سرپایی  مانند ویزیت و  پاراکلینیک جدا از دیگر بخش‌های بیمارستان دانست. همین امر سبب شلوغی بیش‌ از اندازه در بخش‌های بیمارستان و رواج عفونت می‌شود.

مدیر داخلی بیمارستان حضرت رسول در ادامه و درباره پرستاران و مشکلات آن‌ها بیان کرد: بیمارستان بسیار گسترده شده است. همه بیمارستان‌ها با کمبود پرستار روبه‌رو هستند و بیمارستان ما نیز از این داستان مستثنی نیست. مشکلات بیمارستان حضرت رسول به اندازه‌ای است که بسیاری از پرستاران درخواست استعفا داشتند؛ چرا که کارشان فشرده است و کار گاهی چنان فشرده است که از توان پرستار خارج است.

غفارزاده درباره اقدامات بیمارستان در حل این معضلات افزود: ما تا جایی که توانستیم کوشش کردیم که حقوق پرستاران را به موقع پرداخت کنیم و تا جایی که می‌توانیم نیازش را برطرف کنیم اما این‌ها کافی نیست و باید از گسترش بیمارستان جلوگیری کنیم.

غفارزاده در پایان و درباره انتظارش از دولت آینده، تصریح کرد: ما نیاز به شناسایی زمین‌های اشغال شده بیمارستان و بازسازی داریم تا بتوانیم در ارائه خدمات به مردم بهتر از پیش عمل کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha