دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۴
کد خبر: 79304

با وجود خورشید تابستان دستی به سر و روی عینک‌ های آفتابی قدیمی‌ تان بکشید یا به فکر انتخابی تازه باشید.

فوت و فن خرید عینک‌ های آفتابی
سلامت نیوز : حالا دیگر وقتش رسیده که خودتان را برای نبرد با آفتاب آماده کنید؛ دستی به سر و روی عینک‌های آفتابی قدیمی‌تان بکشید یا به فکر انتخابی تازه باشید. اگر با همان عینک‌های قدیمی کنار می‌آیید که چه بهتر اما اگر خیال خرید دارید، گوشه چشمی هم به فریم‌های گربه‌ای بیندازید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایده آل ؛ از قرار طراحان بازهم تمام خلاقیت‌شان را خرج یک ایده قدیمی کرده‌اند تا دوباره آن را روی کار بیاورند اما این بار در شکل و شمایلی تازه! به هر ترتیب رفتن سراغ چشم‌گربه‌ای‌ها فوت و فن خاص خودش را دارد. ما به شما می‌گوییم،چطور چشم گربه‌ای مورد نظرتان را انتخاب کنید!

1. اولین تاثیر عینک‌های چشم‌گربه‌ای به دلیل كشیدگی که در گوشه‌های فریم خود دارند بیشتر نشان دادن عرض صورت است بنابراین اگر صورت‌تان استخوانی است شک نکنید این عینک عینک شماست چون تاثیر ناخودآگاه این مدل به دلیل کشیدگی‌ای که در عرض صورت ایجاد می‌کند، پرترنشان دادن چهره است.

2. در اغلب عینک‌های چشم‌گربه‌ای محل اتصال دسته دو گوشه بالای فریم است، همین ویژگی باعث می‌شود تا صورت بلندتر به نظر برسد بنابراین اگر صورت‌تان کوتاه است و ترجیح می‌دهید کشیده‌تر به نظر بیاید این عینک همان مدلی است که دنبالش هستید اما اگر صورت‌تان زیادی بلند است بهتر است این مدل را فراموش کنید یا دست‌کم سراغ فریم‌های بزرگ با دسته‌های بسیار پهن بروید تا کشیدگی صورت‌تان چندان به چشم نیاید.

3. 2 گروه دیگر هم می‌توانند روی عینک‌های این مدلی حساب کنند؛ گروهی که فرم چهره‌شان قلبی است یعنی چانه‌‌ای کوچک و نوک تیز و پیشانی پهن و گوشه‌دار دارند و گروهی که چهره‌شان طرحی از یک لوزی است، یعنی همان چانه کوچک و کشیده را دارند اما با پیشانی پهن و کشیده. در این صورت شما به فریمی نیاز دارید که در عین پوشاندن پهنای پیشانی با فرم نوک‌تیز چانه‌تان هم هماهنگ باشد و این دقیقا همان اتفاقی است که در فریم‌های گربه‌ای می‌افتد بنابراین بدون هیچ معطلی بروید سراغ همین فریم‌های تازه روی کار آمده! اما بهتر است فریم انتخابی عینک شما چندان بزرگ نباشد چون فریم بزرگ این عینک‌ها، عدم تعادل بین بزرگی پیشانی و کوچکی چانه( فک) شما را بیشتر از قبل به تصویر می‌کشد.

4.  اگر فرم صورت شما گرد است بازهم باید سراغ عینک‌های چشم گربه‌ای بروید البته انواعی از این مدل که فریم‌های بزرگ دارند. فریم کشیده این عینک‌ها پهنای صورت را می‌گیرند و با زاویه‌ای که در چهره ایجاد می‌کنند  اجازه نمی​دهند که فرم صورت شما چندان گرد به نظر بیاید.

5. اگر حالت چهره شما مربعی است شک نکنید که این مدل عینک به کارتان می‌آید. حالت چهره مربعی، یعنی شما خط چانه‌ای مستحکم و مستطیلی دارید و استخوان‌های گونه‌ پهن. بنابراین باید فریم‌هایی را انتخاب کنید که پهنای صورت شما را متعادل می‌کنند. به طور کلی فریم‌هایی که منحنی‌های خمیده و گرد دارند برای صورت شما مناسبند و در این میان بهترین انتخاب همان فریم‌‌های منحنی‌وار و کشیده گربه‌ای است چون این نوع فریم پهنای چهره شما را پشت خودش پنهان می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha