دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۸
کد خبر: 79308
سلامت نیوز : دکتر فاطمه رخشانی، معاون بهداشتی وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا تفاوت حقوقی بین پزشکان خانواده شهری و روستایی حل شده است.

گفت: هم اکنون ما مابه التفاوت بین حقوق پزشکان خانواده شهری و روستایی را از منابع وزارت بهداشت جبران می کنیم ولی در تلاش هستیم که بتوانیم منابع پرداختی برای این مابه التفاوت را از طریق دولت تامین کنیم که تا به امروز هنوز موفق به اصلاح بندهای قانونی در مجلس نشده ایم.

وی در خصوص برنامه های در دست اقدام در بحث پزشک خانواده عنوان کرد: در حال حاضر بیشترین تلاش خود را برای جمع آوری تجارب، نتایج، میزان پیشرفت، اشکالات و موانع و راه کردهای این برنامه به کار بستیم و طی جلسات مختلف از طریق کارشناسی در حال انتقال این مسائل به کارشناسان دولت آینده هستیم تا انشاء ا.. دولت آینده بتواند برنامه پزشک خانواده را در کل کشور اجرایی نماید.

رخشانی در خصوص وضعیت پزشک خانواده در تهران اظهار کرد: در حال حاضر ثبت نام و عقد قرار داد با پزشکان در حال انجام است برخی از پزشکان نیز ویزیت پایه خود را به خوبی انجام داده اند البته باید توجه داشت که پیشرفت این برنامه در تهران کندتر از سایر استانها است.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با این که مناطق زیادی از جمعیت تهران را  تحت پوشش قرار پیشرفت در این برنامه داشته است.

رخشانی خاطرنشان کرد: در تهران تا به حال  3 هزار و 200 پزشک خانواده ثبت نام کرده اند و هزار و 100 پزشک نیز در مرحله گرفتن کد راهبردی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha