معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تمام ایثارگران و خانواده شهدا تحت پوشش بیمه عمر و حوادث قرار می‌گیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد شهید و امور ایثارگران، حسین دهقان در جمع رؤسای استانی و معاونان این بنیاد افزود: پس از مذاكرات انجام شده با سازمان‌های بیمه‌گر، مسئله عدم پوشش والدین شهدا به علت سن بالا حل شد و این طرح به صورت عمومی برای جانبازان، والدین، همسر و فرزندان شهید و آزدگان (كه تحت پوشش بیمه‌ای سازمان دیگر نیستند) اجرا می‌شود.
وی با اشاره به سفرهای استانی رئیس جمهور خاطرنشان كرد: هر نوع درخواستی تا زمانی‌ كه پاسخ داده نشود، همواره به صورت یك مسئله باقی است و نیازهایی چون اشتغال، بهداشت و درمان، مسكن و نیازهای فرهنگی همواره مورد تقاضا بوده و رو به افزایش است.
دهقان با اشاره به كهولت سن والدین و همسران شهدا و افزایش سن فرزندان شهدا اضافه كرد: به طور طبیعی سكونت دائم، درمان برای والدین و همسران و تأمین معاش از طریق استفاده از فرصت‌های شغلی بهتر در جامعه برای فرزندان شاهد و ایثارگر یك نیاز اساسی است.
وی كمك به ارتقای جامعه ایثارگری به لحاظ شغلی، اجتماعی و معنوی را وظیفه بنیاد دانست و بیان داشت: با پرداخت وام‌های اشتغال و پیگیری مداوم طرح‌های اشتغالزا سعی می‌كنیم زمینه‌ساز فرصت‌های بهتر شغلی و اجتماعی و تقویت روحیه خودباوری در جامعه ایثارگری بوده و همواره به عنوان حامی در كنار آنان باشیم.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به حل معضلات كمیسیون پزشكی اشاره كرد و گفت: با رسیدگی دقیق، شفاف و استاندارد سازی پرونده‌ها باید سعی براحقاق حقوق باشد و این امر جز با تقویت دید مثبت در ایثارگران نسبت به نتیجه كمیسیون پزشكی، انتخاب پزشكان مشاور، متعهد و مورد اطمینان و همچنین سرعت در پاسخ دهی به متقاضیان میسر نیست.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha