سلامت نیوز : سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از معطل ماندن طرح جامع جمعیت در کمیسیون فرهنگی مجلس انتقاد کرد و گفت: این طرح باید در کمیسیون بهداشت و درمان بررسی می شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ محمدحسین قربانی در مورد اقدامات مجلس در زمینه جلوگیری از خطر تحدید نسل در کشور، تصریح کرد: پیرو هشدار رهبر معظم انقلاب نسبت به خطر تحدید نسل و لزوم افزایش جمعیت کشور، کمیته‌ای مشترک از نمایندگان کمیسیون بهداشت و درمان، کمیسیون فرهنگی و کمیسیون اجتماعی مجلس به همراه  تعدادی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل جلسه دادند.

وی تصریح کرد: نتیجه تشکیل جلسه در کمیته مشترک مجلس تدوین طرحی کامل و جامع در مورد سیاستهای جمعیتی به نام طرح جامع جمعیت در کشور بود که تهیه و تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد و جای امیدواری دارد با سیر منطقی این طرح در کمیسیونهای فرعی و اصلی، طرح تنظیم جمعیت در کشور به تصویب نهایی نمایندگان برسد.

قربانی با انتقاد از اقدام هیئت رئیسه مجلس در ارجاع طرح جامع جمعیت به کمیسیون فرهنگی به عنوان کمیسیون اصلی، افزود: این طرح باید در کمیسیون بهداشت و درمان به عنوان کمیسیون اصلی بررسی می شد، چرا که این کمیسیون پتانسیل تخصصی لازم برای سنجش این طرح با معیار‌‌های حوزه سلامت و پزشکی را داراست و می‌تواند راهکار‌های کارگشایی برای ضمانت اجرایی این طرح داشته باشد.

وی با انتقاد از معطل ماندن طرح جامع جمعیت، تصریح کرد: متاسفانه اقدام هیئت رئیسه مجلس در ابلاغ طرح جامع جمعیت به کمیسیون فرهنگی اقدام پسندیده‌ای نبود و با لابی‌گری برخی نمایندگان انجام شد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، همچنین در مورد لایحه دولت در زمینه ترمیم ساختار جمعیت، یادآور شد: این لایحه شامل موارد جزئی نظیر برخی سیاستهای تشویقی در مورد فرزند چهارم و نظایر آن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha