چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۴
کد خبر: 79340
سلامت نیوز : رییس انجمن حمایت از بیماران کلیوی با اشاره به تخصیص 650 میلیارد تومان به داروهای بیماران خاص گفت: 18 قلم از داروهای تحت پوشش مربوط به بیماران کلیوی است که هفت قلم برای بیماران پیوندی و 11 قلم برای بیماران دیالیزی استفاده می‌شود.

مصطفی قاسمی در گفت‌وگو با (ایسنا)، افزود: تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت بهداشت و کارشناسان سازمان‌های بیمه‌گر منعقد شده و قرار است تا این سازمان‌ها 650 میلیارد تومان بابت 52 قلم داروی بیماران خاص از وزارت بهداشت دریافت کنند تا برخی از داروها رایگان و برخی دیگر با کاهش قیمت به بیماران عرضه شود.

رییس انجمن حمایت از بیماران کلیوی در ادامه اظهار کرد: وزیر بهداشت این تفاهم‌نامه را امضا کرده و قرار است به امضای اسدالله عباسی- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی- نیز برسد.

قاسمی افزود: در دو سه سال اخیر بیماران خاص دچار کمبود مقطعی دارو شده‌اند، البته در حال حاضر در حد رفع نیاز، دارو در اختیار بیماران است، ولی لازم است شرایط به گونه‌ای فراهم شود تا آنان دغدغه‌ای برای دسترسی به دارو وجود نداشته باشد. بنابراین بر اساس هماهنگی‌های انجام شده قرار شده به میزان مصرف 9 ماه، داروی بیماران خاص ذخیره شود علاوه بر آن بر عملکرد داروخانه‌های توزیع‌ کننده نظارت‌ بیشتری شود.

وی با اشاره به تعطیلی خط تولید برخی از داروهای بیماران خاص در کشور، گفت: قراردادهایی منعقد شده تا هم هزینه آغاز مجدد خط تولید داروهای بیماران خاص فراهم شود و هم مواد اولیه از گمرک ترخیص شود که در این زمینه نمایندگان مجلس نیز پافشاری کرده‌اند. البته این کار نیازمند همکاری‌ تنگاتنگ وزارت بهداشت، انجمن‌های بیماران و مجلس شورای اسلامی است.

قاسمی در پایان تصریح کرد: در حال حاضر داروهایی مانند «اریتروپویتین» و «ونووفر» رایگان شده و قرار است زمینه ای فراهم شود تا داروهایی مانند «گان»- که مربوط به بیماران پیوندی است و در حال حاضر با کمبود مواجه هستیم- به طور مستمر تامین شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha