سلامت نیوز : رییس اداره بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت از بازنگری در مواد غذایی و تنقلاب قابل ارایه برای بوفه مدارس خبر داد و گفت: سعی شده است تا از تنقلات سنتی در بسته بندی‌های بهداشتی جایگزین تنقلات فاقد ارزش تغذیه‌ای در بوفه مدارس شوند.

دکتر زهرا عبداللهی در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: در اقلام غذایی قابل ارایه از طریق بوفه‌های مدارس به ویژه اقلامی که عرضه آنها در بوفه‌ مدارس غیرمجاز است، بازنگری‌ کرده‌ایم.

وی با اشاره به توافقات صورت گرفته با وزارت آموزش و پرورش برای اجرای این طرح تغذیه‌ای جدید در مدارس افزود: این طرح تغذیه‌ای از امسال در مدارس اجرایی خواهد شد.

عبداللهی ضمن تاکید بر لزوم استفاده از تنقلات سنتی بهداشتی برای دانش‌آموزان، ادامه داد: با توجه به اهمیت مصرف شیر، لازم است که شیر و دیگر نوشیدنی‌های سالم مانند دوغ کم نمک و آب میوه‌های فاقد قند برای استفاده دانش‌آموزان در بوفه مدارس مهیا باشد. همچنین پیشنهاد داده‌ایم که میوه شسته شده نیز با بسته بندی مناسب در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

وی همچنین درباره آخرین اخبار درباره چگونگی توزیع "شیرمدرسه" در مدارس نیز گفت: لازم است 70 نوبت شیر در مدارس توزیع شود و این روند باید ادامه یابد. البته لازم است که قیمت شیر افزایش نیافته و امکان تهیه آن وجود داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha