سلامت نیوز : قائم مقام بیمارستان ضیائیان به اعلام نظر پیرامون نقش اجرای طرح‌هایی چون واگذاری مدیریت بخش‌های بیمارستانی، تمام وقتی پزشکان، هیات امنایی شدن بیمارستان‌ها، برون‌سپاری و نظایر آن در پیشبرد بهینه امور بهداشتی و درمانی کشور پرداخت و توفیق برنامه پزشک خانواده را نیز در گروی مدیریت کارآمد و اثربخش دانست.

دکتر سیامند انوری در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینکه اگر تعرفه‌ها واقعی شده و پرداخت از جیب مردم کاهش یابد، بخش قابل توجهی از مشکلات مردم در حوزه سلامت حل می‌شود، عنوان کرد: نهادینه شدن فرهنگ مشارکت مردمی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در مجامع خیریه سلامت نیز می‌تواند در این خصوص کمک‌ کننده باشد.

وی درباره اجرای طرح‌هایی چون واگذاری مدیریت بخش‌های بیمارستانی، تمام وقتی پزشکان، هیات امنایی شدن بیمارستان‌ها، برون‌سپاری و تاثیر آن‌ها در کاهش مشکلات بیمارستان‌ها عنوان کرد: نمی‌دانم مسئولان در وزارت بهداشت تا چه حد روی این طرح‌ها کار کارشناسی انجام می‌دهند. برخی از این طرح‌ها، طرح‌های خوبی هستند به عنوان مثال در بیمارستان ضیائیان، برون‌سپاری انجام شد.

انوری ادامه داد: چون توانسته‌ایم نظارت خوبی روی طرح داشته باشیم، از اجرای آن رضایت داریم، ولی بسیاری از بیمارستان‌ها از برون سپاری راضی نیستند و مدعی‌اند کیفیت ارائه خدمات افت کرده است.

قائم مقام بیمارستان ضیائیان با بیان اینکه هدف ما از واگذاری وظایف این است که تخت‌ها خالی نمانند و مردمی که نیازمند هستند، حتما به موقع و فوری بستری شوند، گفت: علاوه بر این باید خدمات حتما با تعرفه دولتی ارائه شود و مبالغ بالاتری از مردم دریافت نکنند و علاوه بر این ایمنی و سلامت آنها تضمین شود.

انوری با بیان اینکه کیفیت بخشی از خدمات پس از برون سپاری ارتقا پیدا کرده‌ است، گفت: علت این است که گروهی که ارائه خدمات را تقبل می‌کنند، برای اینکه از نظر مالی متضرر نشوند، همه خدمات را شناسایی و آن را به بهترین نحو اجرا می‌کنند. در این صورت به قیمت تمام شده و واقعی ارائه خدمت نزدیک شده و برون سپاری برای بیمارستان هم مطلوب خواهد بود.

مدیریت کارآمد در اجرای موفق طرح پزشک خانواده حرف اول را می‌زند

وی در ادامه به ارزیابی وضعیت اجرای طرح پزشک خانواده پرداخت و گفت: در طرح پزشک خانواده اشکالاتی وجود داشت و با نظام شبکه‌ای که اوایل سال‌های جنگ مستقر بود، بسیار متفاوت است. در آن زمان درباره تمام الزامات اجرای نظام شبکه‌ای فکر شده بود.

قائم مقام بیمارستان ضیائیان با بیان اینکه شاید اگر اکنون هم همان تفکر حاکم بود، پزشک خانواده با این همه افت و خیز روبرو نمی‌شد، اظهار کرد: تصور می‌کنم بودجه و منابع مالی در طرح‌هایی از این دست در ردیف اولویت‌های آخر قرار می‌گیرد و مدیریت کارآمد و اثربخش حرف اول را می‌زند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha