سلامت نیوز : به دلیل اسید آمینه‌های طبیعی موجود در آب هندوانه، نوشیدن آب هندوانه از کوفتگی عضلانی بعد از ورزش‌های سخت جلوگیری می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ محققان اظهار کردند: اسید آمینه موجود در آب هندوانه موجب کاهش درد عضلات بعد از 24 ساعت، کاهش ضربان قلب و بهبود درد عضلانی در ورزشکاران می‌شود.در آزمایش‌های بالینی مشخص شد: افرادی که قبل از ورزش، آب هندوانه می‌نوشیدند نسبت به افرادی که از نوشیدنی دیگری استفاده می‌کردند در روز بعد درد کمتری داشتند.

محققان دریافتند: ترکیب ال- سیترولین موجود در آب هندوانه نسبت به آب غنی شده با ال-سیترولین به راحتی جذب بدن می‌شود.

درد عضلات با سوزش ناخوشایند همراه و مرتبط به اسید لاکتیک است. محقق دانشگاه فنی کارتاهنا اسپانیا Encarna Aguayo اظهارکرد: در تحقیقات پیشین مشخص شد ال- سیترولین موجود در هندوانه موجب از بین رفتن سریع اسید لاکتیک در عضلات می‌شود.

وی وهمکارانش آزمایش‌هایی برای اندازه گیری میزان پاستوریزه، غیر پاستوریزه بودن آب هندوانه وآب غنی شده با ال- سیترولین انجام دادند و افزودن این ترکیبات به سلول‌های انسان و اندازه گیری میزان ال- سیترولین حاکی از جذب این ترکیب بعد از هشت دقیقه در بدن بود.

محققان دریافتند: با قرار گرفتن سلول‌ها در معرض آب هندوانه طبیعی 19 درصد ال- سیترولین جذب می‌شود درحالی که با پاستوریزه کردن واز بین بردن عوامل بیماری‌زا بسیاری از ترکیبات از بین می‌رود و آب غنی شده با ال- سیترولین 12 درصد و آب هندوانه پاستوریزه 13 درصد جذب می‌شود.

در مرحله بعد سه نوع آب هندوانه بر روی ورزشکاران آزمایش شد: نوع اول آب هندوانه با ال- سیترولین کم ، نوع دوم آب هندوانه با ال- سیترولین بالا ونوع سوم آب هندوانه بدون ال- سیترولین و در هفت ورزشکار مورد آزمایش 11 دقیقه قبل از ورزش نوشیده شد. نتایج نشان داد در روز بعد ورزشکاری که از آب هندوانه نوع سوم مصرف کرده بود در ناحیه پا بعد از ورزش احساس درد می‌کرد.

نتایج این تحقیق درنشریه Agricultural and food chemisty منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha