سلامت نیوز : یک کارشناس ارشد مامایی گفت: هدف از برگزاری کلاس های آمادگی زایمان خوشایند سازی زایمان برای مادرانی است که از نظر روند حاملگی، طبیعی هستند.

حمیده محدثی در گفت وگو با ایسنا ، گفت: زایمان یک پدیده طبیعی و فیزیولوژیک است و تا زمانی که مداخله‌ای غیرمرتبط انجام نگرفته باشد وضعیت طبیعی خود را حفظ می‌کند. در چند سال اخیر وزارت بهداشت کلاس‌های خاص آمادگی زایمان را طراحی کرده و افراد زیادی در این کلاس‌ها شرکت کرده‌اند.

وی افزود: این کلاس‌ها در بیمارستان‌های دوستدار مادر باید تشکیل شود، این آمادگی طی هشت جلسه به مادر داده می شود اینکه در دوران بارداری چه اقداماتی انجام دهند تا زایمان و بارداری راحتی داشته باشند.

محدثی با بیان اینکه مادران پرخطر نباید در این کلاس‌ها شرکت کنند، تصریح کرد: در هفته بیستم بارداری مشخص می شود که چه مادرانی پرخطر نیستند و قادر به شرکت در این کلاس‌ها هستند یا خیر. اگر در جلسات برگزاری این کلاس ها مشخص شد که مادر پرخطر است از این کلاس‌ها خارج شده و به مراکز خاص برای درمان فرستاده می شوند.

این کارشناس ارشد مامایی اظهارکرد: هدف ما از برگزاری این کلاس ها خوشایند سازی زایمان برای مادرانی است که از نظر روند حاملگی طبیعی هستند. از روش های مختلف روان شناسی در این کلاس‌ها استفاده می شود به عنوان مثال گل شمعدانی باعث افزایش ترشح هورمون اندروفین می شود این هورمون منجر به آرام سازی مادر می شود.

وی ادامه داد: ترس باعث اضطراب مادر و ترشح هورمون آدرنالین شده، در نتیجه مادر زایمان خوبی نمی تواند داشته باشد، بو کردن شمعدانی باعث آرامش مادر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha