چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۲
کد خبر: 79358
سلامت نیوز : مشاور وزیر نیرو با اعلام اینکه اگر مردم در رفتار مصرفی خود تجدیدنظر نکنند شاهد اعمال نوبت‌بندی آب خواهیم بود، گفت: در هیچ جای دنیا مردم آب شربی را که با هزینه بالا تولید می‌شود، برای آبیاری پیاده‌رو و آسفالت خیابان استفاده نمی‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از حمایت ؛ سید مهدی ثمره هاشمی گفت: اگر مردم مصرف آب را كنترل و بهینه كنند روزهای گرم سال جاری را بدون مشكل و با حداقل تنش پشت سر می‌گذاریم؛ اما در صورت عدم تغییر روال مصرف احتمال بروز مشكلاتی همچون افت فشار و قطعی آب وجود دارد.

مشاور وزیر نیرو افزود: ایران كشور خشک و كم‌آبی است كه در سال‌های گذشته درگیر خشکسالی‌های متوالی در مناطق مركزی، جنوبی، جنوب شرقی، جنوب غربی و شمال شرقی بوده است. به گفته وی، تعداد زیادی از منابع آبی از قبیل چشمه‌ها، قنوات و چاه‌ها خشک شده و این در حالی است كه هم به تعداد مشتركین اضافه شده و هم در نتیجه افزایش سطح بهداشت مصرف آب افزایش یافته است.

مدیرعامل شركت مهندسی آب و فاضلاب كشور ادامه داد: معمولا فصل تابستان دوره اوج مصرف آب است، اما در برخی از سال‌ها به دلیل بالاتر رفتن دمای هوا، هم منابع آبی با محدودیت مواجه شده و هم مصرف بالا می‌رود كه حل این پارادوكس كار بسیار پیچیده ای است.

ثمره هاشمی خاطر نشان كرد: مصرف آب تهران گاهی روزانه به سه میلیون و ۳۰۰ هزار متر مكعب می‌رسد و این در حالی است كه مصرف آب در تهران در برخی مواقع به میزان مصرف سالانه یک شهرستان است.

مشاور وزیر نیرو افزود: متاسفانه برخی از شهروندان با آب شربی كه با هزینه بسیار بالا تهیه شده پیاده رو و آسفالت خیابان را آبیاری می‌کنند در حالی كه در هیچ جای دنیا مردم چنین كاری نمی‌کنند.

وی با اعلام اینکه فعلا در تهران جیره‌بندی و نوبت بندی آب نداریم و تلاش خواهیم كرد كه چنین نشود، اظهار کرد: البته در صورتی كه مردم در رفتارهای مصرفی خود تجدیدنظر نكنند، احتمال بروز مشكل در زمینه توزیع آب وجود خواهد داشت.

مدیرعامل شركت مهندسی آب و فاضلاب كشور گفت: در برخی مناطق كشور ممكن است افت فشار و یا قطعی مقطعی برای ارتفاع گیری مخازن داشته باشیم اما مشكل حادی نداریم و همه تلاشمان را می‌کنیم تا آب مورد نیاز شهروندان را تامین كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha