چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 79360
سلامت نیوز : لطمات زیست‌محیطی و خسارت‌های وارده شده به طبیعت زمانی بروز می‌کند که مشکلی از مدت‌ها قبل وجود داشته و به آن توجهی نشده باشد و متاسفانه باید گفت روند خشک‌شدن درختان خیابان ولیعصر سال‌هاست وجود داشته و از مرز هشدار گذشته است. هر چشم نگران و دوستدار طبیعت پس از چند ساعت پیاده‌روی در این خیابان شاهد زوال تدریجی درختان -به‌خصوص ضلع شرقی خیابان حد فاصل خیابان میرداماد تا پارک ملت- می‌‌شود. راهکار چیست؟ شناخت صحیح معضل 50‌درصد راه‌حل است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بهار ؛ اکثر گیاهان از جمله درختان نیاز به حدود 14 عنصر غذایی دارند. گیاهان با انجام فرآیند فتوسنتز کربن را جذب می‌‌کنند و در بهره‌گیری از اکسیژن و هیدروژن نیز مشکلی ندارند. ویتامین‌ها و اسید‌های آمینه را نیز سنتز می‌کنند. ولی 11 عنصر دیگر شامل ازت، فسفر، پتاسیم، گوگرد، منیزیم، مولبیدن، منگنز، سیلسیم، آهن، مس و کبالت را حتما باید از طریق ریشه جذب کنند و گاهی کمبود حتی یک عنصر فرآیند حیاتی گیاهان را تهدید می‌کند.

با توجه به این‌که بیشتر درختان ولیعصر در جوی آب سرتاسری که با سیمان پوشیده شده است قرار دارند و دائما در بستر آب رونده هستند، عملا «حریم درخت» برای کوددهی معمولی وجود ندارد و یگانه راه تامین عناصر لازم به درختان از طریق فناوری پیشرفته «تزریق مستقیم از تنه» یا متد injection است. در این روش کود حاوی عناصر و موادغذایی مورد نیاز درخت به صورت مایع از طریق تزریق مستقیم به تنه آن وارد می‌شود. از جمله مزایای این تکنیک جذب صددرصد آن توسط درخت بدون هدر رفتن در خاک و تبخیر آن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha