چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۰
کد خبر: 79365

سلامت نیوز : شهرستان عسلویه به‌عنوان پایتخت انرژی کشور که نقش بسیار مهمی در تولید گاز کشور دارد، با مشکلاتی در برخی از زیرساخت‌ها مواجه است. یکی از این موارد مربوط به وضعیت آب آشامیدنی این منطقه می‌شود که مشکلاتی را برای مردم به‌وجود آورده است. مهر نوشت؛ مردم دو شهر نخل‌تقی و عسلویه از توابع شهرستان عسلویه از نبود آب مناسب در این شهرها گله‌مند هستند و بارها با ارسال طومار انتقادآمیز این مشکل اساسی خود را به گوش مسئولان رسانده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان ؛ احمد نجفی یکی از شهروندان نخل‌تقی می‌گوید: مشکل آلودگی و کدر بودن آب شبکه آبرسانی به حدی است که مردم را مجبور به خرید آب شرب معدنی می‌کند و حتی این آب برای شستن ظروف و دیگر وسایل هم کاربرد ندارد. وی ادامه داد: مردم این شهر از مدیرعامل آب و فاضلاب استان بوشهر عاجزانه می‌خواهند به این موضوع توجه ویژه و کافی کرده و مشکل آب آشامیدنی این شهر را حل کنند.

نجفی افزود: عسلویه و نخل‌تقی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس پایتخت انرژی ایران قرار دارد و خط آبرسانی کوثر از کنار شهر به استان هرمزگان هدایت می‌شود ولی مردم این شهرستان از بی‌آبی رنج می‌برند. رضا خرسندی شهروند عسلویه هم بیان کرد: آب در شهر عسلویه به‌صورت نوبت‌بندی توزیع می‌شود؛ چرا شهرستانی که انرژی گاز بسیاری از نقاط جهان و تمام استان‌های کشور را تامین می‌کند خودش از کم‌آبی در رنج باشد.

عسلویه و کمبود 7000 متر مكعب آب آشامیدنی

فرماندار عسلویه با بیان اینکه بخشی از آب شرب منطقه از دستگاه‌های آب شیرین تولید می‌شود، گفت: کدورت آب آشامیدنی ناشی از تولید آب آشامیدنی از طریق دریا، به‌دلیل شست‌وشوی مخازن تاسیسات آب‌شیرین‌كن منطقه ویژه، مقداری خوردگی لوله‌ها وارد شبكه توزیع شده كه این امر كدری آب موجود در شبكه را افزایش داده است. مجید محمودی با بیان اینکه آب آشامیدنی نخل‌تقی هیچ‌گونه مشكل بهداشتی ندارد، افزود: با این وجود براساس آزمایش‌های انجام‌شده آب آشامیدنی نخل‌تقی هیچ‌گونه مشكل بهداشتی ندارد و مردم با اطمینان مصرف كنند.

وی افزود: همچنین برای كاهش نگرانی مردم به‌زودی شبكه موجود نیز شست‌وشو خواهد شد تا كدری آب برطرف شود. وی یادآورشد: با توجه به مشكلات جدی ایجاد شده در توازن آب مورد نیاز و دریافتی، پیگیری‌های زیادی با مسئولان شركت آبرسانی خلیج‌فارس و شركت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی استان بوشهر انجام شده که مسئولان یادشده اعلام كرده‌اند به دلیل پایین بودن توان و ظرفیت خط كوثر امكان افزایش سهمیه آب به این شهرستان وجود ندارد. در همین حال مدیر امور آب و فاضلاب عسلویه و نخل‌تقی گفت: آب شرب عسلویه هرچند کفاف 2 هزار مشترک این شهر را نمی‌دهد ولی با نوبت‌بندی توانسته‌ایم توزیع آب در این شهر را مدیریت کنیم.

عباس سرخوش با اشاره به مشکل آب شرب نخل‌تقی افزود: نخل تقی که دارای سه هزار مشترک آب است، روزانه به 3 هزار و 200 مترمکعب آب نیاز دارد و این درحالی است که میزان آب ورودی به شبکه آبرسانی این شهر از دستگاه‌های شیرین‌کن 2هزار و 7000 متر مکعب است. وی گفت: درحال حاضر روزانه 2هزار و 300 مترمکعب آب از خط آبرسانی کوثر در شهر عسلویه توزیع می‌شود که با نوبت‌بندی مشکل مردم برطرف شده است. سرخوش تاکید کرد: افزایش آب ورودی از خط کوثر به میزان 5هزار مترمکعب با توجه به وجود مخزن 10هزار متر مکعبی در عسلویه مشکل آب شرب مردم نخل تقی و عسلویه را برطرف می‌کند.

وی با اشاره به اعتبارات در سفر سال 90 مقام معظم رهبری به عسلویه گفت: در این سفر برای توسعه و نوسازی شبکه‌های آبرسانی کنگان، نخل‌تقی، بنک و عسلویه 20میلیارد ریال مصوب شد که 3میلیارد ریال آن به عسلویه اختصاص دارد. سرخوش یادآور شد: از تمام امکانات و توانمندی موجود برای بهبود وضعیت آب آشامیدنی شهرستان عسلویه بهره می‌بریم و هیچ فرصتی را هدر نخواهیم داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha