چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۴
کد خبر: 79369
سلامت نیوز : در ایام روزه داری به ویژه در گرمای تابستان بدن بخشی از ویتامین ها و مواد معدنی خود را از دست می دهد این امر ممکن است باعث کدری پوست شود. اما جای نگرانی نیست زیرا با مصرف مواد مغذی هنگام افطار و سحر می توان شادابی پوست را حفظ کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ در صورت محدود کردن برنامه غذایی پوست خشک و کدر خواهد شد. زیرا برای رشد و ترمیم پوست، بدن به مواد مغذی مختلفی نیاز دارد؛ پس هرچه مواد سالم تر و متنوع تر بخورید، پوست سالم تری خواهید داشت.

ویتامین A: یکی از مهم ترین ویتامین ها برای پوست است زیرا از خشکی پوست پیشگیری می کند. هویج، غنی ترین منبع ویتامین Aاست؛ این ویتامین در زرد آلو، اسفناج و سبزیجات دارای برگ سبز دیده می شود. بنابراین، خوب است در ماه مبارک آب سیب بنوشید یا هویج را به سالاد اضافه کنید.

ویتامین های B: کمبود این ویتامین منجر به بی آبی بدن می شود و ظاهر پوست چین و چروک به نظر می آید منابع مهم ویتامین B شامل گوشت، گیاهان بنشنی و غلات سبوس دار است. پس گوشت کم چرب، مرغ کباب شده و ماهی را به غذای اصلی تان اضافه کنید. برای بهره بردن از خواص غلات، نان سبوس دار را جایگزین نان سفید کنید. عدس را به سوپ و لوبیا را به غذاهای افطار اضافه کنید.

ویتامین E: این ویتامین در پیشگیری از چین و چروک نقش موثری دارد و بازسازی سلول ها را تقویت می کند. ویتامین E در مغز میوه و روغن های نباتی که در پخت و پز استفاده می کنید، موجود است.

ویتامین C: این ویتامین در حفظ شادابی پوست نقش مهمی دارد. ویتامین C در آب میوه های طبیعی و میوه هایی مانند پرتقال، توت فرنگی و... موجود است.

آنتی اکسیدان: علاوه بر آنتی اکسیدان هایی که ذکر شد، ویتامین های E,C,A، سلنیم و روی نیز آنتی اکسیدان است و نقش مهمی در حفظ سلول های پوست دارد. سلنیم و روی در گوشت و غذاهای آبزی موجود است.

اسیدهای چرب امگا ۳: این مواد در حفظ شادابی پوست بسیار موثر است و باعث شادابی پوست می شود. این دسته جزو اسیدهای چرب لازم است که بدن قادر به تولید آن نیست؛ بنابراین باید از طریق مصرف مواد غذایی به ویژه ماهی به دست آید. پس سعی کنید، هفته ای ۲ بار ماهی کباب شده مصرف کنید.

آب: برای پیشگیری از کمبود آب در بدن و پوست در فاصله افطار تا سحر آب بنوشید. آب انعطاف پذیری پوست را حفظ می کند و از بروز چین و چروک زود رس پیشگیری می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha